اتاق اینترنت

مرکز خدمات مرتبط با اینترنت

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

دوره پاکسازی پوست در تهران دکتر فاطمه حبشی

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی یک اصطلاح کلی برای توصیف ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست است که به سه روش کلی کار می‌کنند که هر کدام دارای فواید پوستی خاصی هستند:

حذف سلول های مرده یا لایه برداری،

پاکسازی ناخالصی ها، چربی ها و مواد اضافی روی پوست،

با آبرسانی، تغذیه یا بهبود گردش خون به پوست کمک می کند

لایه برداری یکی از نکات مهم پزشکان، متخصصان سلامت پوست، تأثیرگذاران زیبایی و غیره است. اما پاکسازی پوست به چه معناست، پاکسازی اصولی و صحیح چگونه انجام می شود و چه روش هایی وجود دارد؟ این سه سوال، نکات اصلی بحث امروز ما و نکاتی هستند که باید بدانید.

دستورالعمل قبل از شروع تمیز کردن پوست

حذف سلول های مرده

سطح پوست از سلول های مرده یا لایه شاخی تشکیل شده است. این سلول ها در قسمت بالایی پوست یافت می شوند. سلول های قرنیه وظیفه محافظت از پوست بدن را بر عهده دارند و اولین خط دفاعی در برابر عوامل بیماری زا محسوب می شوند. به طور معمول، هر 30 روز بدن تمام سلول های لایه شاخی را جدا می کند و سلول های جدید را جایگزین می کند. با این حال، گاهی اوقات این سلول های مرده روی پوست جمع می شوند. از بین بردن سلول های مرده یا لایه برداری به شما کمک می کند پوستی شاداب و شفاف داشته باشید.

مشکل خشک کردن با سشوار این است که اگر به درستی انجام نشود، می تواند باعث التهاب پوست شود. به عنوان مثال، در گذشته (حتی امروز) مردم پوست خود را با کیسه ضخیم آب آبی و سفید می مالیدند. بعد از آن وقتی صورتشان با گل پوشانده می شود احساس می کنند پوستشان پاک شده است. تورم و قرمزی پوست در واقع نشانه قرمزی است و قرمزی یکی از عوامل تسریع پیری پوست و بروز علائم پیری مانند چین و چروک های عمیق است. بنابراین، هدف از لایه برداری، ایجاد التهاب در پوست همزمان با از بین بردن تعداد زیادی سلول های مرده نیست.

آلودگی و چربی را تمیز می کند

پوست ما به طور طبیعی با روغن هایی پوشیده شده است که به طور موثری رطوبت پوست را حفظ کرده و دارای خواص ضد میکروبی هستند. برای برخی افراد، روغن روی پوست جمع می شود و منافذ پوست را مسدود می کند و منجر به آکنه و جوش می شود. پاکسازی می تواند چربی اضافی صورت را از بین ببرد. به علاوه، آلودگی ها و آلاینده هایی که روزانه با آنها در تماس هستیم روی پوست می نشینند و باعث التهاب، مسدود شدن منافذ و مشکلات دیگر می شوند.

مشکل محصولات پاک کننده پوست که بر حذف چربی اضافی تمرکز دارند این است که مصرف کنندگان گاهی از آنها استفاده می کنند. فراموش نکنید که چربی ها برای حفظ سلامت پوست شما مهم هستند. استفاده نادرست و بیش از حد از اسکراب یا لایه بردار نه تنها به پوست شما کمک می کند. او را هم آزار داد.

با تحریک گردش خون به پوست کمک می کند، آن را تغذیه و بهبود می بخشد

انواع مختلف روش های پاکسازی پوست اغلب شامل مواردی مانند رایحه درمانی یا ماساژ صورت است که باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود. ماساژ علاوه بر بهبود گردش خون، می تواند عوامل ضد التهابی و پیری را از سلول های پوست آزاد کند. حتی در مطالعات نشان داده شده است که ماساژ پوست سر می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. استفاده از کرم ها و لوسیون های مخصوص نیز اغلب در سیستم های مراقبت از پوست دیده می شود. این محصولات بافت، رنگ و قوام پوست را با آبرسانی، ویتامین ها و مواد مغذی پوست بهبود می بخشند.

تکنیک های پاکسازی پوست

تا اینجا باید درک کنیم که اساس همه روش های تمیز کردن یکسان است. چیزی که این روش ها را متفاوت می کند، ابزار و مواد مورد استفاده و همچنین مراحل تمیز کردن پوست است. به طور کلی می توان انواع روش های پاکسازی پوست را به سه دسته تقسیم کرد:

درمان های خانگی: می توانید این درمان ها را در خانه انجام دهید. رویه ها یا برنامه های زیادی برای این کار در اینترنت وجود دارد. این روش ها معمولا منجر به "پاکسازی سطحی پوست" می شود.

روش های آرایشگری: این روش ها در آرایشگاه ها، مراکز بهداشتی پوست یا اسپا انجام می شود و معمولاً از دستگاه بخار مخصوص، ماساژ و کرم های مخصوص استفاده می شود. نتایج نظافت این روش ها به طور کلی قوی تر از تمیز کردن خانه است، اما هنوز به "تمیز کردن عمیق" نمی رسد.

اقدامات بالینی: این اقدامات باید توسط متخصصین پوست یا تکنسین های دارای مدرک بهداشتی و پزشکی (مانند پرستاری) انجام شود. اقدامات بالینی باعث پاکسازی عمیق پوست می شود و به روش های مختلفی انجام می شود.
 

ماخذ مقاله: آموزش پاکسازی پوست در تهران دکتر فاطمه حبشی

۳۱ مرداد ۰۲ ، ۱۸:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

آنچه همه درباره تنگی نفس می گویند اشتباه است و چرا

 

مثل جراحی های دیگر ، برخی خطرات به همراه روند وجود خواهد داشت. در صورت عدم درمان هر نوع بیماری به برور زمان بیماری مزمن می شود به این معنا که روند روند سخت و کند پیش می رود. تنگی نفس ممکن است در کودکی بهبود پیدا کند اما ممکن است در سنین بالاتر با حالت مزمن بازگردد. با توجه به اینکه پاندمی ویروس کرونا در سطح جهانی پیشرفت کرده است و مهمترین تاثیر آن بر روی تنفس می باشد، پس لازم است تا همه ی ما با اصل الگوی تنفس بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم هم برای خودمان و هم کسانی که تنفس نرمال ندارد اقدامات لازم را انجام دهیم. ترک سیگار نیز برای بهبود ظرفیت انتقال اکسیژن و کاهش خطر CAD لازم است. ظرفیت ریه در هر فردی متفاوت است اما این ظرفیت گاها در اثر سبک زندگی ناسالم دچار آسیب های زیادی می شود و در درجه ی اول فرد دچار تنگی نفس می شود.

گاها اقداماتی که قبل از رسیدن اورژانس انجام می شود می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از اتفاقات ناگوار برای فرد بیمار باشد. خبر خوش این است که هیچ جای نگرانی نیست و تکنیکهای درمانی مختلفی برای این اختلال وجود دارد. اگرچه که مشکل در تنفس و نفس کشیدن با دهان بعد از عمل بینی میتواند بسیار آزاردهنده باشد، این امکان نیز وجود دارد که این اختلال بهدلیل عمل جراحی و ساختار جدید بینی نباشد. پژوهشهای موسسه بینالمللی بهداشت، یکی از آژانسهای وزارت بهداشت آمریکا نشان داده است که تماس با گربهها، سگها، موشها و سوسکها در سهماهگی با خطر کمتر گرفتن تنگی تنفس در سن ۷ سالگی ارتباط مستقیم دارد. جیم گرن، مدیر تحقیقات موسسه URECA و پروفسور در دانشگاه ویسکونسین-مدیسون میگوید. در این مقاله سعی بر آن شده است تا یک الگوی صحیح تنفس آموزش داده شود تا باعث بهتر شدن تنفس شما و افزایش حجم بازدم شود. سپس دندانهای خود را بر روی تکه دهانی بگذارید و لبهای خود را در اطراف آن ببندید.

قلب باشد لبهای بیمار تیره میشود. بیمار با تنگی نفس از خواب بیدار میشود و حلت مضطرب دارد. برای دریافت نوبت از متخصص گوش و حلق و بینی کافی است با پذیرش ۲۴ تماس بگیرید. برای دریافت نوبت از جراح بینی، دکتر جراح پلاستیک یا ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی کافی است اپلیکیشن پذیرش ۲۴ را دانلود کنید. ارتفاع بین 1500 تا 3000 متر مشکلی برای انسان ایجاد نمیکند و اکسیژن کافی برای تنفس را دارد. زمانی که تنگی در کانال هوایی پیش بیاید باعث می شود که در عبور هوا مشکل ایجاد شود و فرد دچار تنگی نفس شود. الگوی صحیح تنفس با تنفس لب غنچه ای از مهمترین راه حل ها برای زمانی است که دچار تنگی نفس شده اید و تا رسیدن اورژانس ناچارید اقدامات اولیه را انجام دهید. بعد از مصرف، حتما دهان خود را با استفاده از آب معمولی بشویید. بعد از این کار حدود دو الی سه ثانیه از طریق بینی عمل دم را انجام دهید یعنی در طول این دو ثانیه نفس بکشید و در مدت سه تا هفت ثانیه بازدم را انجام می دهید یعنی هوا را خارج می کنید.

تنفس لب غنچه به این معنی است که هنگام بازدم شما باید زمان خارج کردن هوا دو برابر زمان دم یا ورود هوا باشد تا جریان خارج شدن کندتر انجام شود. 8. خرخر کردن بلافاصله کاهش نخواهد یافت و باید تا یک ماه صبر کنید. البته در بازدم و خروج هوا باید لب های خود را غنچه ای کنید که طول زمان تنفس بیشتر شود ممکن است در ابتدا این کار برای شما سخت باشد اما پس از یک مدت به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و برای شما بسیار موثر خواهد بود. پس دو قدم اول دم چهار قدم دوم بازدم است که باعث می شود اگر چند ماه مداوم این کار را انجام دهید، نفس شما بهتر خواهد شد، البته نباید خودتان را خسته کنید. البته این روش برای تمام افراد کاربرد دارد و می تواند به نوعی تنفس آن ها را بهتر کند. نوشیدن قهوه میتواند به تنگی نفس کمک کند زیرا کافئین موجود در آن از احساس خستگی عضلات در راههای هواییتان کم میکند.

6. دربیماران بالاتر از 6سال ، جویدن آدامس نعنایی به کاهش درد و اسپاسم (سفتی )عضلانی کمک می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت معتبر استاد خسرو جمشیدیان یا اینستاگراممراجعه نماید. بسته به عوامل مختلفی مانند روش جراحی، سن، ویژگیهای بدنی، میزان تورم و … میتوانید ورزشهایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری انجام دهید. بیماری تنفسی، آنفولانزا، تنگی نفس و آسم را میتوانید با ترکیب تخم شربتی با عسل تا میزان خوبی کاهش دهید. این مطالعات دگزامتازون خوراکی را با دارونما مقایسه کردند، و پس از آن فاز برچسب-باز (open-label) در یک مطالعه انجام شد. یک مطالعه هفت روز، و مطالعه دیگر 15 روز طول کشید. شما طی دو قدم اول یا دو ثانیه اول نفس می کشید و در چهار قدم بعدی یا چهار ثانیه بعدی هوا را به صورت لب غنچه ای خارج می کنید. روش دوم: در روش دوم شما باید این کار را هنگام قدم زدن انجام دهید. باید هفته بعد از جراحی را از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید. نمیتوان گفت که مشکل تنفس بعد از جراحی بینی خطرناک است اما از آنجاییکه کاهش سطح اکسیژن خون ممکن است خطراتی را بههمراه داشته باشد، در صورتیکه مشکل تنفس بعد از جراحی بینی بعد از عمل پایدار باشد، حتماً باید آن را با پزشک جراح بینی خود مطرح کنید.

تغییرات بارز سلولی شامل متاپلازی و ایجاد سلول های التهابی و سلول های سازنده موکوس است و این تغییرات با ایجاد موکوس اضافی، خیز و ارتعاش سلولی می تواند باعث تنگ شدن مجرا شود. 3- فضاهای آلوئولی: تماس طولانی با دود سیگار می تواند منجر به فراخوانی سلول های التهابی در فضاهای هوایی انتهایی (آلوئولی) ریه شود و این سلول های التهابی با تولید پروتئینازهای مخرب سبب صدمه به ماتریکس خارج سلولی ریه می شود و سپس ترمیم ناقص اجزای ماتریکس خارج سلولی منجر به آمفیزم ریوی می شود. » میتوان اینگونه گفت که مشکل تنفس بعد از جراحی بینی به روش بسته ممکن است با مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی باز کاملاً متفاوت باشند. اگرچه مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی میتوانند بسیار آزاردهنده باشند، اما برای درمان آنها هم روشهای مختلفی وجود دارند. اگر احساس می کنید درمانهای شیمیایی دیگر فایدهای برایتان ندارد، به بوبارد بروید و ادویه های مورد نیاز خود را به صورت عمده خرید کنید؛ چرا که قیمت ادویه جات عمده به مراتب برای شما به صرفهتر خواهد بود. در واقع بیماری سی او پی دی یکی از شایع ترین علت های مرگ و میر و معلولیت ناشی از بیماری های ریوی می باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت متخصص قلب.

۲۵ مرداد ۰۲ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

آهنگ جدید اشوان به نام «پیشم بمون»

متن آهنگ پیشم بمون اشوان

دیگه نامه هاتو نمیخوام بخونم بعد رفتن تو نمیخوام بمونم
دیگه نامه هاتو نمیخوام بخونم بعد رفتن تو نمیخوام بمونم
تو رفتی و منو تنها گذاشتی تو رفتی روی قلبم پا گذاشتی
تو رفتیو منو تنها گذاشتی تو رفتی روی قلبم پا گذاشتی
وای پیشم بمون وای نشو نامهربون وای پیشم بمون وای
وای پیشم بمون وای نشو نامهربون وای پیشم بمون وای
به خودم دروغ میگم امروز میای میدونم حتی به خوابم نمیای
میری و رفتنتو من میبینم ولی باز به یاد چشمات میخونم
به خودم دروغ میگم امروز میای میدونم حتی به خوابم نمیای
میریو رفتنتو من میبینم ولی باز به یاد چشمهات میخونم
وای پیشم بمون وای نشو نامهربون وای پیشم بمون وای
وای پیشم بمون وای نشو نامهربون وای پیشم بمون وای

https://musicdel.ir/single-tracks/194533/

۱۸ مرداد ۰۲ ، ۰۹:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه

برای اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چاپگر را یکی از ابزارهای ضروری کار خود می دانید، پس این مقاله برای شما نوشته شده است. با پیشرفت تکنولوژی و نوسازی چاپگرها، نصب و پیکربندی آنها نسبت به گذشته آسانتر شده است. با دانستن چند مرحله ساده می توانید مراحل اتصال چاپگر به کامپیوتر را به روش های مختلف و بسته به نوع و مدل دستگاه خود انجام دهید.

در این مقاله به نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از کابل شبکه پرداختیم و روش استاندارد این کار را به شما آموزش دادیم. با ما بمان.

اتصال کابل شبکه به چاپگر و روتر

یک کابل شبکه را به چاپگر و روتر یا مودم وصل کنید

نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه

برای اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق کابل شبکه، ابتدا باید چاپگر را از طریق این کابل به مودم یا روتر متصل کنید. اتصال سیمی معمولاً سریعتر از USB است و امکان دسترسی مستقیم به چاپگر را بدون نیاز به رایانه واسطه فراهم می کند. قبل از هر اقدامی، ابتدا باید نرم افزار و درایورهای چاپگر لازم را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. می توانید این نرم افزار و درایورها را از وب سایت سازنده چاپگر و پشتیبانی آن دانلود و نصب کنید.
 

برای اتصال چاپگر به کامپیوتر، از طریق کابل شبکه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا یک سر کابل شبکه را به پورت پشت چاپگر و سر دیگر را به پورت شبکه مودم یا روتر متصل کنید.

کابل شبکه را به چاپگر متصل می کند

اتصال کابل شبکه به چاپگر

2- از منوی ویندوز به تنظیمات و کنترل پنل بروید.

نکته. مطمئن شوید که رایانه و چاپگر شما به یک شبکه متصل هستند. زیرا اگر به شبکه های مختلف متصل باشند، نمی توانید چاپگر را به کامپیوتر اضافه کنید.

3- Devices و سپس Printers and Scanners را انتخاب کنید.

یک چاپگر اضافه کنید

پرینتر و اسکنر

4- گزینه Add printer or scanner را کلیک کنید. اگر چاپگر خود را در لیست موجود می بینید، روی افزودن دستگاه کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر اضافه کنید

اضافه کردن چاپگر

اگر چاپگر خود را در بین چاپگرهای نمایش داده شده پیدا نکردید، باید آن را به صورت دستی اضافه کنید. برای این کار بر روی گزینه printer that I want is not registered کلیک کنید.

چاپگر در لیست نیست

سپس با گزینه ای به نام افزودن بلوتوث، چاپگر قابل شناسایی شبکه بی سیم مواجه می شوید. این گزینه را انتخاب کرده و Next را بزنید. وقتی چاپگر مورد نظر را مشاهده کردید، آن را انتخاب کرده و اضافه کنید.

چاپگر را به صورت دستی اضافه کنید

اگر نمی توانید چاپگر خود را پیدا کنید، می توانید از آدرس IP چاپگر خود استفاده کنید برای پیدا کردن این IP، می‌توانید به منوی چاپگر بروید و با استفاده از گزینه‌هایی مانند گزینه‌های Networking یا Network Setup، از قسمت Home به آدرس IP دستگاه خود دسترسی پیدا کنید.

با جستجوی آدرس IP و انتخاب گزینه چاپگر مورد نظر من که در لیست نیست، روی دکمه افزودن چاپگر با استفاده از آدرس TCP/IP یا نام میزبان کلیک کنید و IP را وارد کنید.

اخرین حرف

اگر با چاپگرها سر و کار دارید، باید بدانید که چگونه به راحتی و ایمن آنها را به رایانه خود متصل کنید. در این مقاله سعی کردیم نحوه اتصال پرینتر را با کابل شبکه به کامپیوتر بیابیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر به فکر خرید یک چاپگر مدرن با امکانات پیشرفته هستید، می توانید به وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کرده و با راهنمایی همکاران ما پرینترهای با کیفیت و مقرون به صرفه بازار را انتخاب کنید.

مراجعه به صفحه مقاله: وصل کردن پرینتر به کامپیوتر

۰۴ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

آهنگ جدید بابک جهانبخش به نام زیبای بی تاب

متن آهنگ بابک جهانبخش زیبای بی تاب

یه طرف من و این تنهایی یه طرف تو و اون زیبایی داری ساده شکستم میدی
تویی که منو بد فهمیدی منو جوری که هستم کاش میدیدی
حالا که خودتم دلتنگی بگو داری با کی میجنگی منو دیدی و راه کج کردی
شایدم با خودت لج کردی که دیگه نمیخوای به من برگردی
مغرور جذاب زیبای بیتاب دیوونه بازی در نیار طاقت ندارم
بازم نگام کن فکری برام کن من به ندیدن چشات عادت ندارم
مغرور جذاب زیبای بیتاب دیوونه بازی در نیار طاقت ندارم
بازم نگام کن فکری برام کن من به ندیدن چشات عادت ندارم

یه طرف من و این حال بد یه طرف تو و ترسی ممتد هر دو با خودمون بد کردیم
هردومون خیلی تغییر کردیم جوونیم با حسرت پیر کردیم
چه حقیقتی تو این درده که علاقمو بیشتر کرده من که از خودمم دل کندم
شکل گریه شده لبخندم واسه چی به تو و این عشق پابندم
مغرور جذاب زیبای بیتاب دیوونه بازی در نیار طاقت ندارم
بازم نگام کن فکری برام کن من به ندیدن چشات عادت ندارم
مغرور جذاب زیبای بیتاب دیوونه بازی در نیار طاقت ندارم
بازم نگام کن فکری برام کن من به ندیدن چشات عادت ندارم

https://musicdel.ir/single-tracks/99/

۰۱ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت