قبرس شمالی کشوری امن و زیبا است که در وسط دریای مدیترانه واقع شده است. آب و هوای مطبوعی دارد و می توان گفت 1/3 جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هزینه احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران است. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، بقیه راهنماهای این صفحه را بررسی کنید.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدارس قبرس شمالی به کودکان 4 تا 6 ساله اجازه می دهد تا در مهدکودک شرکت کنند. دوره پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. کلاس های پیش دبستانی برای همه کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان زیر 5 سال تحصیل می کنند. مرحله بعدی مدرسه اورتا یا دبیرستان (آموزش قدیمی در ایران) است که به مدت سه سال ادامه دارد. مقطع بعدی تحصیلی به مدت 4 سال دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و دانشکده قدیم در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18:00 است.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که دارای نوعی اقامت دائم یا موقت در این کشور هستند، داده است. این بدان معنی است که هر کسی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی داشته باشد، می تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کند.

در این مدارس حتی سرویس رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین هزینه می گیرند و برخی مدارس این کار را نمی کنند. هزینه کتاب و لوازم التحریر توسط دولت تامین می شود. در واقع برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

در مدارس غیرانتفاعی، هزینه تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و آموزش می شود. خدمات خودرو دارای نرخ جداگانه می باشد.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمره دهی در مقطع ابتدایی به صورت عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت انجام می شود و در مقطع متوسطه نمره 1-10 است.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی euromy تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان زبان ترکی را نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس شمال قبرس اگر فرزند شما ترکی بلد نباشد مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند دارند. ضمناً در مدارس آموزش زبان ترکی به صورت رایگان ارائه می شود و مطمئن باشید که فرزندتان پس از چند ماه تحصیل به خوبی ترکی را یاد خواهد گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کند، امتیازاتی برای حضور در دانشگاه دارد، مانند تخفیف در شهریه. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی یک امتیاز برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. بله، دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند یا دانش آموزانی که در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند نیز می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان در ترکیه از این امتیاز استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، برای پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) امتحاناتی مانند آیلتس برگزار می کنند. و متقاضیان با توجه به امتیازاتی که می گیرند ادامه تحصیل می دهند یا مجبور به گذراندن یک واحد زبان و یک رشته می شوند و یا باید یکی دو ترم در دانشکده زبان تخصصی بخوانند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته های عملی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. همچنین باید معدل دیپلم بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک و معدل بالای 14 در دانشگاه بین المللی قبرس داشته باشد.

داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب نیاز دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + ریز نمرات رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات دیپلم + ریز نمرات رسمی + عکس 3.4 نفر با زمینه سفید + مدارک معتبر پاسپورت مورد نیاز برای دوره کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای مدرک + اصل مدرک و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد + کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق دکتری + مدارک مورد نیاز برای رزومه و مقاله دوره دکتری.

شرایط تحصیل در قبرس

به منظور حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت و مهاجرت را وضع می کند. یکی از مهمترین جنبه های ویزای دانشجویی برای دانشگاه و اداره مهاجرت این است که دانشجو تحصیل کند. به عنوان مثال، کسانی که از این سیستم برای تسهیل ویزای تحصیلی استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و در صورت اخراج دانشجو از دانشگاه، پلیس مهاجرت یک دوره کوتاه حدود یک ماهه را برای فرد دانشگاه در نظر می گیرد. از کشور خارج شود و اگر نرود هر روز شخص جریمه می شود.

اگر در حین تحصیل مرتکب جرمی شده باشد; دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

سبک های یادگیری در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بسیاری از رشته ها به زبان ترکی تدریس می شوند. یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند بسیار مفید خواهد بود. کلاس های مختلف در تمامی سطوح بسیار پیشرفته هستند و معمولا به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

دانشگاه های EMU (دریای مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. دوره های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور انجام می شود و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما مایل به اخذ مدرک از دانشگاه های معروف خارجی هستند. برای آشنایی با شرایط تحصیل در قبرس با ما تماس بگیرید.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. کسانی که مایل به تحصیل در قبرس پس از پذیرش هستند؛ آنها باید هزینه های اولیه تحصیل در دانشگاه را پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این مدرک شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و نیاز به تکمیل مراحل ثبت نام دانشجو دارد.

دانشجویان پس از گذراندن پلیس فرودگاه و اخذ ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین ارسال می شود و دانشجو می تواند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کند.

این روش به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در اداره دولتی نیست. تنها کاری که دانش آموزان باید انجام دهند این است که یک آزمایش پزشکی انجام دهند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس هیچ گونه بیماری عفونی ندارد.