بعد از یک روز سخت در محل کار، چه چیزی می تواند آرامش بخش تر از یک فنجان چای گرم و یک آهنگ آرامش بخش باشد؟ اگر از من بپرسید، ترکیب ماساژ صورت و روتین تسکین دهنده پوست را پیشنهاد می کنم.
خوشبختانه ماساژ یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که نیازی به ابزار و وسایل ندارد و می‌توانید با ده انگشت در هر کجا که هستید از این روش آرام‌سازی استفاده کنید.
توصیه می کنم برای داشتن پوستی زیبا، جوان و بدون چین و چروک، حداقل یک ماساژ صورت تا 30 دقیقه را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بعد از یک جلسه ماساژ روزانه متوجه تغییراتی در صورت و پوست خود خواهید شد که پس از مدتی به تدریج دائمی می شود.
ماساژ گردش خون را در بافت‌های صورت افزایش می‌دهد و در نتیجه مواد مغذی را به سلول‌های پوست می‌رساند، رنگ چهره را بهبود می‌بخشد، صورت را لیفت می‌کند و چین و چروک را کاهش می‌دهد. ماساژ اگرچه ساده است، اما همواره به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای تخلیه سیستم لنفاوی و حمایت از سلامت و قدرت بدن ذکر شده است.
ماساژ صورت در منزل
فواید ماساژ صورت چیست؟
کاهش چین و چروک های ریز و ریز روی صورت و جلوگیری از ایجاد و عمیق شدن چین و چروک
تامین خون و تغذیه بافت را تحریک کنید.
همچنین بخوانید : نکات و ترفندهایی برای تمیز کردن پوست قبل از خواب
استرس را کاهش دهید و قبل از خواب بدن را آرام کنید
ماهیچه ها را تقویت می کند و سلولیت و چاقی را از بین می برد
صورت را برای سرم و تغذیه پوست صورت آماده کنید.
سردرد و میگرن را تسکین می دهد
به تخلیه منافذ و عروق لنفاوی کمک کنید
لیفت و سفت کننده پوست برای جلوگیری از افتادگی
نکاتی که باید در مورد ماساژ صورت بدانید
ماساژ صورت یکی از مطمئن ترین روش های درمانی است که امروزه با خواص درمانی آن برای زیبایی و جوانسازی صورت استفاده می شود. با این حال، قبل از شروع ماساژ صورت، نکات زیر را به خاطر بسپارید:
یک ماساژ خوب صورت باید با دست های گرم، فشار سبک تا متوسط ​​و بسیار متمرکز انجام شود.
از روغن یا عصاره گیاهی برای کاهش سوزش پوست و انگشت استفاده کنید (اگر روغن کمی گرم باشد بهتر است).
قبل از شروع، مطمئن شوید که صورت و دست‌هایتان تمیز هستند و ناخن‌هایتان کوتاه شده است.
صورت خود را با عشق و آرامش لمس کنید و در حین ماساژ صورت می توانید از تکنیک های سپاسگزاری استفاده کنید و برای تقویت آرامش روحی و روحی خود به یک پادکست انگیزشی یا یک آهنگ آرامش بخش بدون کلام گوش دهید.
از مالیدن پوست با جوش یا آکنه خودداری کنید زیرا باعث انتقال ناخالصی ها بین قسمت های مختلف صورت می شود.
مراحل ماساژ صورت
در مرحله اول همانطور که در بالا ذکر شد از روغن هایی مانند روغن جوجوبا یا روغن ماساژ برای کاهش اصطکاک بین پوست صورت و انگشتان استفاده کرد.
همچنین بخوانید: روش های روشن کننده پوست (روش های روشن کننده پوست صورت)
در مرحله اول سعی کنید هر 10 نوک انگشت را روی پیشانی و ابروهای خود قرار دهید.
به آرامی پیشانی و پوست سر را فشار دهید و به تدریج انگشتان خود را تا خط مو به سمت بالا بکشید. این حرکت را پنج بار تکرار کنید.
در مرحله دوم ابرو را با انگشت شست و سبابه به آرامی نیشگون بگیرید.
حالا انگشتان خود را در امتداد ابرو به سمت لبه بیرونی حرکت دهید.
این حرکت را پنج بار تکرار کنید.
در مرحله سوم انگشت اشاره و وسط خود را روی شقیقه قرار دهید. به سمت بینی حرکت کنید، سپس انگشتان خود را زیر چشم ها حرکت دهید و یک مسیر بیضی شکل به سمت شقیقه ها ایجاد کنید.
این عمل را پنج بار تکرار کنید.
در مرحله چهارم با دقت انگشتان خود را از شقیقه به سمت آسمان حرکت دهید.
به حرکت مایع لنفاوی کمک می کند.
در مرحله پنجم نوک انگشتان خود را درست زیر گوش قرار دهید و با حرکات دایره ای به سمت چانه حرکت کنید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید (از وارد کردن فشار زیاد به گردن و ناحیه کاروتید خودداری کنید).
در مرحله ششم انگشت اشاره خود را قلاب کرده و در دو طرف بینی قرار دهید و به آرامی از خط گونه به سمت گوش حرکت کنید. این حرکت را پنج بار تکرار کنید.
در نهایت، دستان خود را به آرامی روی صورت خود قرار دهید و چند نفس عمیق و آهسته بکشید.
سعی کنید با هر نفس تمام انرژی منفی خود را دفع کنید.
بیشتر بخوانید: کلاژن درمانی برای پوست و مو (همه چیز درباره کلاژن درمانی)
بعد از ماساژ، می توانید از ماسک ورقه ای برای تغذیه و درمان پوست خود استفاده کنید یا با یک مرطوب کننده مناسب، عمل خود را تکمیل کنید.
من فاطمه حبشی متخصص و مدرس زیباسازی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مطلب سپاسگزارم. در این مقاله کوتاه سعی کرده ام یک ماساژ صحیح و اصولی صورت را به شما پیشنهاد کنم. همانطور که گفتیم ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در لایه های مختلف پوست صورت می شود و مواد مغذی را به سلول های پوست می رساند، پوست را جوان می کند، صورت را لیفت می کند و چین و چروک را کاهش می دهد. به شما توصیه می کنم در طول روز مدتی را برای ماساژ صورت اختصاص دهید تا از نتایج آن شگفت زده شوید.

https://fatemehhabashi.com/facial-massage-at-home/