مشکلات سالن های زیبایی روز به روز در حال افزایش است; به خصوص در دوران کرونا، بسیاری از مردم تمام مشتریان خود را از دست دادند زیرا نتوانستند بهترین سالن زیبایی تهران خود را به درستی مدیریت کنند.

به عنوان مدیر سالن زیبایی، باید آموزش های مناسبی را در کسب و کار خود بگذرانید و روزانه خود را به روز کنید. بسیاری از زنانی که در صنعت مد کار می کنند معتقدند که تنها در زمینه زیبایی نیاز به تجدید خود دارند، اما این یک اشتباه بزرگ است.

چه یک میکاپ آرتیست معروف و چه بهترین آرتیست ناخن در ایران، باید با قوانین تجارت خود آشنا باشید.

اصول تجارت به چه معناست؟ به عبارت دیگر بازاریابی اولیه، تبلیغات و جذب مشتری و ... برای حداکثر بهره وری. در این مقاله 14 مشکل در سالن های زیبایی را به شما معرفی می کنیم و به شما می گوییم چگونه از شر آنها خلاص شوید.

14 مشکلی که باعث شکست سالن زیبایی می شود

قبل از پرداختن به 14 مورد باید بگوییم که اکثر خانم ها این موارد را جزء مشکل اصلی سالن نمی دانند و به دنبال راه حلی برای رفع آن نمی گردند. اگر برنامه ریزی اولیه نداشته باشید، کسب و کار خود را از دست خواهید داد.

انضباط شخصی و تجاری

نظم و انضباط به معنای آموزش عادات و مهارت ها برای انجام یک کار خاص است. به عنوان یک مدیر حرفه ای سالن زیبایی، باید نظم و انضباط شخصی و تجاری در کار خود داشته باشید.

یک مدیر حرفه ای تمام موارد زیر را در سالن خود در نظر می گیرد:

1- نظم و ترتیب را تمرین کنید: ارزیابی و پاداش کارکنان برای آموزش، نظارت مستمر، نظم و انضباط.

۲- آموزش مدیریت زمان، آموزش استفاده صحیح از زمان به ویژه در زمینه آماده سازی سالن و برگزاری جلسات با مدیر و پرسنل سالن زیبایی.

3- زیبایی خود را حفظ کنید و به ظاهر خود احترام بگذارید و از لباس کار مناسب در سالن زیبایی استفاده کنید.

اینستاگرام و سایت های بازاریابی

امروزه 70 درصد از مردم سالن های زیبایی را از طریق اینستاگرام و 30 درصد از مردم آن ها را از طریق گوگل پیدا می کنند. این بدان معناست که حضور آنلاین یکی از مهم ترین مواردی است که باید به بهترین شکل ممکن روی آن سرمایه گذاری کنید. در واقع به دلیل رقابت زیاد بین رقبا، ارسال مطالب ساده و رایج کار خاصی محسوب نمی شود و مشتری شما را جذب نمی کند، بنابراین باید آموزش های لازم را در زمینه بازاریابی اینستاگرامی ببینید و یاد بگیرید که چگونه محتوای عالی تولید کنید. .

نحوه جذب نیرو

نیروی انسانی و جذب نیرو در هر کسب و کاری بسیار مهم است. به عنوان یک مدیر سالن زیبایی نه تنها می توانید موفق شوید، بلکه وجود کارمندان زیبا و تیمی قوی برای سالن های زیبایی شما را به موفقیت نزدیک می کند.

ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توانم نیروی کار مجرب و وفادار را جذب کنم؟ درست است که این روزها 90 درصد سالن های زیبایی در حال جذب نیرو هستند. اما نگران نباشید، جذب نیروی متخصص نیاز به یک فرآیند اساسی دارد که ما در مرکز کوچینگ کسب و کار آلفا آموزش می دهیم.

راه های عقد قرارداد با مردم

بسیاری از مدیران سالن های زیبایی وقتی می خواهند برای سالن خود پرسنلی استخدام کنند. آنها قوانین اولیه استخدام کارمندان را نمی دانند و نمی دانند چگونه با کارمندان خود مذاکره کنند.

برای گرفتن قرار ملاقات با پرسنل مورد نظرتان، قوانین و مقرراتی وجود دارد تا همه چیز را یاد بگیرید و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

روش وفاداری شخصی

پس از انعقاد قرارداد قانونی و اصولی با پرسنل خود نباید پرسنل را به تنهایی اخراج کنید. کارکنان سالن شما باید آموزش های لازم را از مدیریت سالن دریافت کنند. در مورد کار و نکات روحی به او بگویید و به پاداش ها و مشوق های کارکنانش توجه کنید. استخدام کارمندان کافی نیست. چیزهایی وجود دارد که برای متعهد ساختن کارکنان به شما و سالن شما نیاز دارید.

آموزش رفتار حرفه ای کارکنان

همانطور که در گفتگو در مورد وفاداری کارکنان اشاره کردیم. شما باید اقدامات زیادی را برای حفظ کارمندان خود انجام دهید. یکی از مهمترین وظایف در سالن زیبایی، پس از ارائه خدمات مناسب به مشتریان، آموزش پرسنل است. سعی کنید جلسات هفتگی را در سالن خود برگزار کنید و اصول رفتار محترمانه را با مدیران و مشتریان آموزش دهید. مراقبت از نگرانی ها و نگرانی های کارکنان به شما کمک می کند تا به تدریج تمام مشکلات سالن خود را کاهش دهید. برگزاری دوره های آموزشی و جلسات برای کارکنان به آنها امکان می دهد دانش بیشتری کسب کنند و رفتار حرفه ای از خود نشان دهند.

قیمت پایه

گاهی اوقات مردم فکر می کنند که اگر خدمات کمتری ارائه دهید، مشتریان بیشتری جذب می کنید و زودتر درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، اما این یک اشتباه بزرگ برای کسب و کار شما است. شما باید دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری را برای هر سرویسی که ارائه می‌دهید بیاموزید و بر اساس آن پیش بروید.

بسیاری از سالن های زیبایی بارها این موضوع را تجربه کرده اند، زمان و انرژی زیادی را صرف مشتریان با قیمت های پایین می کنند، اما در نهایت مشتریان همیشه درخواست تخفیف دارند. برای حل این مشکل، به سادگی قیمت گذاری اولیه را یاد بگیرید و خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهید.

اصول کار تیمی

تعریف درست و صحیح تیم این است که همه افراد حاضر در اتاق برای رسیدن به یک هدف خاص تلاش می کنند و برای رسیدن به آن به یکدیگر کمک می کنند.

پس صرف نظر از اینکه سمت کارمندی دارید یا مدیری، باید اصول همکاری را یاد بگیرید و به این نکته توجه کنید که ایجاد یک تیم قوی برای سالن به موفقیت سریع شما کمک می کند.موفقیت به سود است. مدیر سالن و کارکنان سالن.

اصول مدیریت سالن

در این مقاله بیشتر در مورد پرسنل و مشتریان صحبت کردیم اما شما به عنوان مدیر سالن زیبایی الگول همه افراد حاضر در سالن خود هستید پس باید حرفه ای ترین و با اخلاق ترین باشید. قبل از ارائه آموزش های کاری و اخلاقی به کارکنان خود، اولین قدم این است که روی خود تمرکز کنید، آموزش ببینید، مدام مطالعه کنید و خود را ارتقا دهید. وقتی کارکنان را آموزش می دهید اما هیچ یک از آنها را دنبال نمی کنید، آن کارکنان به حرف شما گوش نمی دهند و جلسات آموزشی را بی اهمیت می دانند.

روش درست تبلیغات

برای تبلیغات صحیح باید از تمامی ابزارهای موجود برای تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات پیامکی و ایمیلی بین تبلیغات خوب و متوسط ​​قرار دارند.

اکثر سایت های زیبا به این موضوع توجهی ندارند، اما اگر اصولاً تبلیغات پیامکی را ارائه دهید و مشتریان خود را ناراحت نکنید، می توانید نتایج خوبی از این نوع تبلیغات بگیرید.

روش های اساسی و چریکی وفاداری مشتری

تجربه مشتری بر اساس احساسات مشتریان است. اگر مشتری هنگام تعامل با شما احساس خوبی داشته باشد، می توانید بگویید که در ارائه یک تجربه خوب برای مشتری موفق بوده اید. برای تجربه مشتری دلپذیر، رعایت نکاتی در طراحی سفر مشتری ضروری است. با کمک کارت های هدیه ده ها راه حل و ایده خلاقانه وجود دارد که مشتریان را به سالن زیبایی شما وفادار می کند.