خواص سبزی ترش واش و کاربردهای طبی و درمانی آن

اطلاعات زیر از منابع معتبر علمی و همچنین طب سنتی و محلی و همچنین به صورت تجربی استخراج شده است و به طور جامع و به عنوان کاملترین مرجع آشنایی با خواص گیاه ترش واش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. خواهشمندیم در صورت استفاده از مطالب این سایت، ذکر منبع را از یاد نبرید. به شما اطمینان خواهیم داد که با مطالعه توضیحات این صفحه و آشنایی با خواص درمانی و طبی این محصول، جهت خرید سبزی ترش واش مشتاق خواهید شد و جهت خرید می توانید از طریق منوی سایت، وارد صفحه مورد نظر در سایت ترش واش شده و توضیحات لازم را در رابطه با نحوه خرید محصول مشاهده نمایید.

بهتر است سراغ معرفی خواص طبی و درمانی سبزی ترش واش برویم.

سبزی ترش واش به دلیل داشتن مقدار فراوان آهن برای درمان کم خونی موثر است. همچنین گیاه ترشک یا همان ترش واش، دارای فسفر نیز می باشد. مصرف سبزی ترش واش برای برطرف کردن اختلالات خونی، آلرژی های بهاری، سل غدد لنفاوی گردن، اختلالات حاد پوستی و نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C توصیه می شود. چرا که ترش واش سرشار از ویتامین سی بوده و برای افرادی که دارای کمبود ویتامین C هستند بسیار مفید است.

از دانه های این گیاه به عنوان مسکنی برای بهبود درد مفاصل استفاده می کنند. البته این کاربرد بیشتر در گذشته و توسط عشایر مورد استفاده قرار می گرفت. ناگفته نماند که دانه ترش واش از جمله محصولاتی است که بسیار کمیاب و شدیدا گران است و تنها نزد کسانی که اقدام به پرورش ترش واش می کنند یافت می گردد. متاسفانه عموماً دانه ترش واش (بذر ترش واش) به دلیل کمیاب بودن، به صورت انبوه و با هدف استفاده از خواص طبی به فروش نمی رسد.

از طرفی، علاوه بر خاصیت تسکین دهندگی، جوشانده برگ و دانه های سبزی ترش واش به صورت موضعی برای درمان دمل نیز بسیار موثر است.

از ترش واش یا گیاه ترشک برای دفع زرداب، تصفیه خون و کارایی کبد، کلیه و روده ها نیز استفاده می گردد. همچنین از ترش واش به عنوان داروی ضدعفونی کننده و منقبض کننده خون به صورت موضعی نیز استفاده می شود.

از ترش واش برای درمان یبوست نیز استفاده می شود. سبزی ترش واش تصفیه کننده و هضم کننده بسیار خوبی بوده و عملکرد گوارش را بسیار بهبود می‎بخشد، چرا که برای تنظیم طبیعی اسید معده به کار می رود.

سبزی ترش واش جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد و برای تقویت مو، ناخن و کیفیت پوست بدن بسیار تاثیرگذار است و همچنین به مثابه یک داروی اشتها آور عمل می‌کند و به شدت اشتها آور است.