اتاق اینترنت

مرکز خدمات مرتبط با اینترنت

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۳ ثبت شده است

روش مبادله چیست؟


همانطور که می دانید امروزه صرافی ها یکی از شرکت های پیشرو هستند که تمامی خدمات مربوط به ارز و ارز دیجیتال را پوشش می دهند و انتقال پول را برای شما تسهیل می کنند. در ادامه این مقاله از صرافی کویین پارس شما را با انواع صرافی ها از جمله خدمات فیزیکی و دیجیتال آشنا می کنیم.

صرافی به عنوان یک شبکه مبادلات مالی دارای ضمانت های قانونی است و خدمات را به روش های مختلف ارائه می دهد. این خدمات عموماً شامل تسهیل مبادلات ارزی و ارائه تسهیلات مبادله ارز در بازارهای جهانی و محلی است. به طور کلی بازار سهام جهانی یکی از سودآورترین بازارها برای مبادله و داد و ستد محسوب می شود و بورس ها با برنامه ریزی روش های انجام این بحث ها نقش مهمی در این بازار دارند. بورس مالی با تعیین هدف سرمایه گذاری مالی، تجزیه و تحلیل ریسک های احتمالی بازارهای مالی مختلف و محاسبه سود مالی، مجموعه ای از خدمات متناسب با بازار سهام را به مشتریان خود ارائه می دهد.

با این تعریف مختصر و گسترده از عملیات بورس می توان به دو نوع کلی از عملیات بورس اشاره کرد که عبارتند از:

• فیزیکی

• دیجیتال

تجارت فیزیکی یک صرافی به انتقال و مبادله پول نقد و شکل فیزیکی ارز مورد نظر بستگی دارد. بنابراین، در این حالت، فعالیت مبادله ای به مبادله حضوری ارز، اوراق بهادار و نقل و انتقال پول محدود می شود. صرافی‌های بانکی برای انجام فعالیت‌های فوق، با کسب مجوز از بانک مرکزی کشور و نهاد قانونگذاری نظام مالی، مرکزی را تحت نظارت آن تأسیس و شعب خود را موظف به انجام برخی نقل و انتقالات مالی می‌کنند. دوره صرافی‌های فیزیکی شرکت‌ها یا شرکت‌های بازرگانی ارز و فلزات گرانبها هستند که ممکن است متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند و همچنین شرکت‌هایی که به عنوان شرکت‌های تابعه سهام یا بانک‌های خاص عمل می‌کنند. قاعده کلی همه صرافی های فیزیکی پرهیز از مبادلات آنلاین ارز است، زیرا معامله با صرافی های دیجیتال در این شرکت ها جرم محسوب می شود.

فعالیت تجارت دیجیتال یا آنلاین همانطور که از عنوان آن پیداست محدود به حضور فیزیکی افراد و کالاها نیست و به صورت اعتباری صورت می گیرد. صرافی های دیجیتال در واقع واسطه هایی برای مبادلات مالی یا ارزهای دیجیتال هستند. در واقع، به جای اینکه در یک مکان فیزیکی، یک صرافی در یک وب سایت یا در پلتفرمی طراحی شود که مبادله بازار در آن انجام می شود. گاهی این صرافی ها فقط به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان ارز عمل می کنند و درصدی از سود بورس را به عنوان کارمزد می گیرند. گاهی اوقات، خود پلتفرم بخشی از صرافی ارز دیجیتال در نظر گرفته می شود و این ارز را خرید یا فروش می کند. راه اندازی یک پلتفرم صرافی آنلاین برای تضمین امنیت مبادلات ارزی کاملاً به دریافت مجوز، امنیت سایبری و احراز هویت از یک مرکز مالی معروف جهانی بستگی دارد. بنابراین سرمایه گذاران در حوزه ارز دیجیتال مجبور به مراجعه به چنین صرافی مطمئنی هستند، در غیر این صورت امنیت سرمایه خود را با خطر جدی مواجه می کنند.

خدمات ارائه شده توسط صرافی آنلاین بسیار متنوع است. در اینجا باید به مبادله انواع ارزهای رمزنگاری شده، به روز رسانی قیمت ها برای محاسبات دقیق سرمایه گذاری و تعیین میزان کارمزد یا پورسانت دریافتی بر حسب دسته بندی های مختلف اشاره کرد و مهم ترین آن تعیین بیمه خسارت برای ممکن است زیان سرمایه، که نقش مهمی در تصمیم سرمایه گذار برای روی آوردن به او دارد. بورس آنلاین را می توان با بورس های مشابه مقایسه کرد.

صرافی فرابورس چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

صرافی فرابورس به معنای تجارت خارج از بورس یا خارج از بورس است. کارگزاران در چنین پلتفرم هایی نقشی در معاملات بازی نمی کنند. همه چیز بین دو طرف معامله اتفاق می افتد. در این نوع مبادله، دو طرف مبادله; فروشنده و خریدار ارز در فضای آنلاین بستر مبادلات ارزی؛ مستقیم رو در رو. برخلاف سیستم معاملاتی صرافی، صرافی‌های فرابورس تنها وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌هایی را ارائه می‌کنند که خریداران و فروشندگان ارز می‌توانند به صورت شفاف‌تر و فوری‌تر ارزها را مبادله و تسویه کنند. مبادلات فرابورس شامل کالاها، قراردادهای مالی (مانند معاوضه سهام)، و قراردادهای مشتقه دارایی است. ایجاد شده برای شاخص های سرمایه گذاری و نرخ بهره دارایی های فردی. داد و ستد کالاها در سامانه بورس فرابورس بر اساس معیارهای حاصل از ترکیبی از شاخص های کمی و کیفی کالاها انجام می شود. بنابراین در این بورس ها شاخص های بورس کالا در اختیار کلیه شرکت کنندگان در مقابل بورس قرار می گیرد. ارزیابی را برای آنها آسان کنید. این نیاز به سطحی از شفافیت دارد که مبادلات آنلاین بتوانند به آن دست یابند.

صرافی های فرابورس برای انجام فعالیت های خود در یک مکان یا چند شعبه متمرکز نیستند و به همین دلیل به آنها غیرمتمرکز می گویند. در این بازار دلالان در قالب بازاریابی فعالیت می کنند و به فعالان این بازار از قیمت خرید و فروش ارز اطلاع می دهند. برای تعیین این قیمت مذاکراتی بین سهامداران بزرگ و کارگزاران انجام می شود و در عین حال کارگزاران به کاهش قیمت فروش و در نتیجه برای سهامداران خرد و ورود زودهنگام به این بازار کمک می کنند. قیمت تمامی ارزها، کالاها و سهام در این بازار برای همه معامله گران یکسان قابل مشاهده نیست، زیرا طرفین درگیر در مبادلات رودرروی یکدیگر می توانند قیمت را در زمان خرید تنظیم کنند فروش و گاهی اوقات مثلاً یک سهم زیر قیمت همان سهم در همان بازار فروخته می شود که منجر به سود خریدار در روند کلی بازار می شود. در این بازار، به ویژه در بخش بورس مشتقه، با تحلیل‌ها و شاخص‌هایی روبه‌رو هستیم که مشارکت‌کنندگان و دارایی‌ها را در برابر ریسک محافظت می‌کند، به اصطلاح استراتژی ریسک ریسک و در واقع در واحدهای تجاری حفاظتی برای سرمایه‌گذاری خالص ایجاد می‌کند.

مبادلات در این بازار بین دو طرف (دوطرفه) است و هر یک از طرفین می توانند ریسک اعتباری خود را نسبت به طرف های دیگر اندازه گیری کنند. اهمیت این امر در بازار سهام در حال ظهور فرابورس، جایی که مبادله سود سود، ارز خارجی، سهام و کالا صورت می گیرد، آشکار می شود. در واقع ریسک مبادله ای این دارایی ها در شرایط احتمالی بر اساس تغییرات قیمت سنجیده می شود و این امر مبادله درون این سیستم را تضمین می کند. این ویژگی های خاص این سیستم مبادله ای در کنار سایر سیستم های مبادله ای باعث توسعه آن شد. به عنوان مثال، در سال 2008، 16 درصد از معاملات سهام در آمریکا خارج از بورس انجام می شد و این درصد در سال 2014 به 40 درصد افزایش یافت.

سیستم های بورس فرابورس نیز در سطح بین المللی گسترش یافته و دولت ها نیز سعی کرده اند از این طریق سرمایه ملی را افزایش دهند. این سیستم ابزارهای مالی را فراهم می کند که به راحتی برای همه سرمایه گذاران قابل دسترسی است که منجر به اجرای ایده آل سهام در بخش سرمایه گذاری می شود. شرکت ها و صاحبان سامانه های بورس فرابورس با فروش سهام خود در بازارهای جهانی سرمایه خود را به دست آورده و افزایش داده اند و سرمایه گذاری در این شرکت ها بسیار سودآور بوده است. این سیستم به تمرکززدایی بازار کمک می کند و قدرت تعدیل قیمت بازار را به طور عادلانه بین سرمایه گذاران و شرکت کنندگان در معامله توزیع می کند. در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال، سیستم فرابورس به دلیل ایجاد مکانی امن و کاربردی برای انجام این تراکنش‌ها، درخشان‌تر از گذشته شده است. تمامی معاملات به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام می شود و قیمت ها دائما به روز می شوند. کارگزاران نیز نقش مهمی در این بازار دارند تا بتوانند اظهارات دقیقی در مورد یک کالا یا سهام داشته باشند و بر قیمت آن تأثیر بگذارند. اما فعالیت آنها کاملاً قانونی است و در چارچوب پلتفرم ها انجام می شود، بنابراین هر کسی می تواند کالا، پول و سهام را فقط از طریق وب سایت خود خریداری کند.

صرافی ارز دیجیتال چه خدماتی ارائه می دهد؟

صرافی‌های ارزهای دیجیتال به‌عنوان وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌هایی طراحی شده‌اند که امکان تراکنش‌های ارز دیجیتال را برای شرکت‌کنندگان و اعضای خود فراهم می‌کنند. همچنین اپلیکیشن هایی وجود دارند که در قالب جداول مبادلاتی و مدل های مبادله ای، بازارهای معاملات ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می دهند و خرید و فروش این ارزها را ساماندهی می کنند. ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که می توان آنها را در صرافی های دیجیتال بدون حمایت دولتی خرید یا فروخت. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این زمینه از طریق مبادله با ارز ملی (با پشتوانه دولت ها و حاکمیت ها) و یا با سایر ارزها انجام می شود.

اولین صرافی ارز دیجیتال شامل اطلاعات ثبت نام افراد در وب سایت یا اپلیکیشن خود است و افراد می توانند با ورود به این سامانه ها به بازار معاملات ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند. این صرافی ها مانند سایر صرافی ها دسته بندی های مختلفی دارند.

1) صرافی ارز دیجیتال از طریق یک شرکت صرافی: در این حالت، افراد ارزهای دیجیتال تولید شده توسط ماینرها یا اعتبارات خود را که در بازار ارز دیجیتال خریداری کرده اند با ارزهای معمولی در درگاه صرافی می فروشند و خود صرافی قیمت این ارزها را پرداخت می کند. . مستقیماً از افراد ارز می خرد. مردم همچنین می توانند ارزهای دیجیتال را از صرافی ارز ملی یا سایر ارزهای دیجیتال معتبر خریداری کنند. برای انجام این کار، آنها باید یک حساب کاربری راه اندازی شده در صرافی داشته باشند و اطلاعات اولیه خود را به سیستم فوق ارسال کنند. این حالت نه تنها خرید و فروش مطمئن را تضمین می کند، بلکه درآمد حاصل از فروش ارزها را مستقیماً به حساب کاربران خود واریز می کند و از این طریق معامله مستقیم انجام می دهد.

2) صرافی ارز دیجیتال به عنوان پل ارتباطی بین خریداران و فروشندگان: در این حالت صرافی تنها بستری ایجاد کرده است که افراد می توانند با ثبت اطلاعات خود و یافتن یا یافتن مشتری برای شما پول خود را به عنوان خریدار یا فروشنده ارائه کنند. قیمتی را که می خواهید بخرید بپردازید. برای ورود به این پلتفرم‌ها و انجام معاملات، کمیسیونی نیز به صرافی پرداخت می‌کنیم که امکان تبادل را فراهم می‌کند. بنابراین بخشی از سود حاصل از مبادله به عنوان کارمزد تعویض پرداخت می شود که توسط خریداران و فروشندگان تامین می شود. درصد سود دریافتی از طریق صرافی ها بسیار ناچیز و ناچیز است (حدود 0.1 درصد از هر تراکنش)، بنابراین سود دریافتی از این معاملات لزوما کمتر از خرید و فروش غیر مستقیم پول در بورس نیست. در کشور ما، بسیاری از تغییرات مربوط به تراکنش با ارزهای دیجیتال از نوع اول است و شرکت کنندگان در تراکنش ها همواره با معامله گران و کارگزارانی هستند که ارزهای دیجیتال را به شماره خود عرضه می کنند.
 

۲۳ آذر ۰۳ ، ۰۹:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

چی؟ از نور پس زمینه تلویزیون چه می دانید؟


مهندسی ساخت تلویزیون بسیار پیچیده است و با توسعه مدل ها، طراحی پیچیده تر می شود. قسمت های مهم و اصلی یک تلویزیون می توانند با هم کار کنند و تصاویر و محتوای مختلف را روی صفحه نمایش دهند. بخش عمده دیگری که مستقیماً با نمایش تصاویر صفحه ارتباط دارد، نورپردازی تلویزیون است.

نور پس زمینه تلویزیون بر عوامل مختلفی از روشنایی نمایشگر و صفحه نمایش گرفته تا ضخامت صفحه تلویزیون، طول عمر دستگاه و حتی مصرف انرژی آن تاثیر می گذارد. در این مقاله از هایکلاس ابتدا شما را با نقش و اهمیت نور پس زمینه تلویزیون آشنا می کنیم و سپس به علائم و علل خرابی نور پس زمینه و همچنین نحوه تعمیر یا تعویض آن می پردازیم.

عملکرد نور پس زمینه تلویزیون چیست؟

نور پس زمینه یا به انگلیسی Backlight در واقع نور پس زمینه تلویزیون است که می تواند نور لازم برای صفحه نمایش را تامین کند. بنابراین، به عبارت دیگر، نور پس زمینه منبع نور در دستگاه تلویزیون است. این قسمت در پشت پنل اصلی صفحه نمایش به صورت پنل یا صفحه با لامپ های مخصوص قرار می گیرد. در تلویزیون ها نور پس زمینه نور لازم را برای نمایش تصاویر و رنگ های روی صفحه فراهم می کند.

نور پس زمینه باید نور را به طور یکنواخت در تمام قسمت های صفحه پخش کند تا از کیفیت و وضوح تصویر در کل صفحه اطمینان حاصل شود. لایه ذخیره سازی نور پس زمینه همچنین می تواند رنگ ها و تصاویر تلویزیون شما را زنده تر کند. نکته مهمی که باید در مورد نور پس زمینه تلویزیون خود بدانید این است که بسته به نوع تلویزیون و فناوری ساخت، از تلویزیونی به تلویزیون دیگر متفاوت است.
جهت اطلاع از قیمت بک لایت ال جی کلیک کنید.
چه نوع نورپردازی در تلویزیون های مختلف وجود دارد؟

همانطور که گفته شد بسته به مدل و تکنولوژی ساخت تلویزیون شما، نوع نور پس زمینه نیز متفاوت است. به عنوان مثال، نور پس زمینه استفاده شده در تلویزیون های LED با نور پس زمینه LCD متفاوت است اولین نور پس زمینه استفاده شده در تلویزیون، نور پس زمینه فلورسنت است. این فناوری برای اولین بار در تلویزیون های LCD استفاده شد.

انواع لامپ ها و بک لایت های مورد استفاده در تلویزیون های LED و OLED نیز متفاوت است. لامپ های فلورسنت از لامپ هایی تشکیل شده اند که با نوع خاصی از گاز پر شده اند. اما چراغ های LED از دیود ساخته شده اند. دو نوع نورپردازی جدید مورد استفاده در تلویزیون های جدید، نور پس زمینه و نور پس زمینه است. در نوع اول، لامپ در لبه صفحه نمایش قرار می گیرد و نور از لبه به مرکز صفحه پخش می شود.

در نورپردازی آرایه کامل، قرارگیری لامپ ها در سراسر صفحه به صورت ماتریسی است. با این حال، دو دسته اصلی نورپردازی تلویزیون، انواع فلورسنت و LED هستند. جدیدترین نوع نور پس زمینه، نوع OLED است که نور صفحه نمایش با استفاده از چندین ماده شیمیایی ساطع می شود.

تفاوت بین لامپ های LED و فلورسنت چیست؟

نور پس زمینه فلورسنت و LED دو منبع نور متفاوت هستند که می توانند نور صفحه نمایش را تامین کنند. با این حال، تفاوت زیادی بین این دو منبع نور وجود دارد. مهمترین چیز نحوه ساخت و تولید این نور پس زمینه است. بعدی مصرف نور است. نور پس زمینه فلورسنت معمولاً انرژی و انرژی بسیار بیشتری نسبت به نور پس زمینه LED مصرف می کند. از سوی دیگر، چراغ های فلورسنت همانطور که در بالا ذکر شد، فناوری قدیمی تری هستند، بنابراین عملکرد آنها در مقایسه با نور پس زمینه LED به وضوح پایین تر است.

بنابراین می توان به چندین مزیت دیگر ال ای دی ها نسبت به لامپ های فلورسنت اشاره کرد. به عنوان مثال، LED ها گرمای کمتری تولید می کنند، بنابراین تلویزیون های LED با نور پس زمینه عمر بیشتری خواهند داشت. از طرف دیگر، تلویزیون های دارای نور فلورسنت ضخیم تر هستند زیرا لامپ ها فضای بیشتری را اشغال می کنند.

از سوی دیگر، تلویزیون های دارای چراغ LED در حال نازک شدن هستند. در نهایت می توان به تفاوت وضوح تصویر و میزان کنتراست اشاره کرد که در صورت LED بودن نور تلویزیون، تصویر روشن تر و کنتراست بیشتر می شود.

دلایل خرابی نور پس زمینه چیست؟

نور پس‌زمینه تلویزیون یکی از محتمل‌ترین بخش‌هایی است که خراب می‌شود. دلایل اصلی که می تواند باعث خطای نور پس زمینه شود عبارتند از:

نوسانات برق

خرابی سایر اجزای تلویزیون از جمله برد یا ...

آسیب مکانیکی و ضربه به تلویزیون

گرمایش و سرمایش تلویزیون

تلویزیون بیش از حد و روشن ماندن دستگاه برای مدت طولانی

مشکلات در مدار تلویزیون و اتصال

خرابی سیستم خنک کننده تلویزیون

قطع برق و قطع برق ورودی

آب به تلویزیون آسیب می رساند یا گرد و غبار را روی آن جمع می کند

کاهش قطعات

استفاده از نور پس زمینه تلویزیون ضعیف و بی کیفیت

تلویزیون را روی حداکثر روشنایی و روشنایی تنظیم کنید

علائم خرابی نور تلویزیون

هنگامی که نور پس زمینه تلویزیون مشکلی دارد، بسته به نوع آسیبی که دیده است، می توانید خرابی نور پس زمینه را با تعدادی از علائم تشخیص دهید. علائم مهم کمبود نور پس زمینه عبارتند از:

وقتی تلویزیون روشن است، صفحه تاریک می شود و حتی می توانید صدای محتوا را بشنوید

برخی از قسمت های صفحه تلویزیون کم نور یا تاریک هستند

قطع مداوم و اتصال تصویر تلویزیون

وضوح و روشنایی صفحه تلویزیون را کاهش دهید.

یک سری نقاط نوری را روی صفحه نمایش دهید

نمایش نقاط تاریک در قسمت های مختلف تلویزیون

۲۱ آذر ۰۳ ، ۲۰:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

اطلاعات مالی چیست؟ | 5 نکته اساسی دانش مالی


با ظهور دنیای اقتصادی و اجتماعی مدرن، برخی از کلمات از بین رفته است. برخی از آنها حتی رفتار خود را تغییر دادند و به زندگی خود ادامه دادند! «اطلاعات» و «مالی» تا قرن بیست و یکم هیچ ارتباطی با هم نداشتند، اما اکنون دوستان جدایی ناپذیری هستند.

هوش مالی چیست؟!

IQ، هوش هیجانی، هوش اجتماعی، هوش معنوی، هوش ریاضی، هوش و غیره! تقریباً همه چیز را می توان هوشمندانه دانست، اما مهم نیست. هوش مالی (که به آن هوش تجاری نیز می گویند!) یکی از مهم ترین کلمات حکمت آمیز است.

هوش مالی عبارتی است که «رابرت کیوساکی» را پشت سر خود می بیند. معلوم نیست این ضرب المثل را خودش ابداع و کشف کرده است، اما حتماً در کتاب «پدر پولدار؛ بابا بی پول» خیلی ها شنیده اند، او و دیگران تعاریف زیادی درباره آن نوشته اند. در هوش مالی (مهمترین تعریف از توماس جی استنلی در کتاب «همسایه میلیونر» آمده است) اما بهترین تعریف در این عبارت آشنا یافت می شود؛

به طور خلاصه، هوش مالی به این معناست که بدانید چگونه در زمان کمتری پول بیشتری به دست آورید. اگر فردی بداند که چگونه بحران های مالی را مدیریت کند، چگونه مشکلات مالی را حل کند و چگونه به ثروت پولی دست یابد، می توان گفت که او دارای هوش مالی است. هوش مالی یعنی اینکه بدانی چطور به پول سلام کنی و از آن استقبال کنی!

هوش مالی به چه معناست؟

رابرت کیوساکی هوش مالی را به 5 حوزه تقسیم و دسته بندی می کند. جنبه های مختلف هوش مالی نیز در نظر گرفته شده است. یعنی با تقویت این 5 حوزه، فرد با هوش بالا زندگی می کند:

صورت های مالی برای کسب درآمد بیشتر

هوش مالی برای صرفه جویی در پول

اطلاعات مالی با بودجه ریزی و برنامه ریزی پول

اطلاعات مالی در استفاده از پول

هوش مالی در توسعه دانش مالی و پول

یک فرد با نبوغ مالی چه می کند و چه نمی کند؟!

افراد با هوش مالی بالا چه ویژگی هایی دارند؟ آنها چه کار می کنند؟ چه آثاری در فعالیت آنها دیده نمی شود؟ قبل از اینکه به این سوالات پاسخ دهم، می خواهم تاکید کنم که من و شما هم مثل بقیه انسان هستیم. کار خاصی نمی کنند، اما با تمرین، پشتکار و البته کمی شانس (همان شانس!) می توان به خوبی آنها و یا حتی بهتر از آن بود. ممکن است با باهوش ترین افراد در حوزه مالی آشنا شده باشیم، اما به این سوال توجه نکرده ایم و آنها هم نمی دانند. بریم پیش پدربزرگ و مادربزرگمون!
 

۱۲ آذر ۰۳ ، ۱۹:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

شغل گوینده چیست و چه نکاتی دارد؟


آنها کارهای مجری موسیقی، اخبار و ورزش ارائه می دهند و می توانند با مهمانان در مورد موضوعات مهم دیگر مصاحبه کنند. برخی به عنوان MC یا دی جی در مهمانی ها، مهمانی ها یا کلوپ ها کار می کنند.

فعالیت گفتاری

سخنرانان معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

ارائه موسیقی، اخبار، ورزش، آب و هوا، آب و هوا و تبلیغات

آنها با مهمانان مصاحبه می کنند و میزبان پانل ها یا بحث های برنامه هایشان هستند

اطلاعات برنامه نویسی ایستگاه؛ مانند زمان برنامه، وقفه های تجاری یا اطلاعات خدمات عمومی.

متن های آماده شده در برنامه های رادیویی یا تلویزیونی خوانده می شود

آنها در مورد اخبار مهم اظهار نظر می کنند

آنها در طول رویدادهای ورزشی، رژه ها و سایر رویدادها برای عموم تفسیر می کنند

آنها محتوای برنامه را انتخاب می کنند

آنها فعالیت های آینده را هدایت می کنند و مخاطب را از طریق سرگرمی هدایت می کنند.

آنها در رویدادهای عمومی یا خصوصی تبلیغ می کنند

رادیو و تلویزیون

آنها موسیقی یا اخبار را ارائه می دهند و در مورد رویدادهای مهم جاری بحث می کنند. از تبلیغ کنندگان انتظار می رود که در جریان رویدادهای روز یا حوزه خاصی مانند سیاست یا ورزش باشند تا در برنامه های خود در مورد این موضوعات اظهار نظر کنند. آنها می توانند قبل از پخش، تحقیقات و اطلاعاتی در مورد امور جاری انجام دهند. علاوه بر این، پخش‌کننده‌ها برنامه‌ریزی مهمانان را در برنامه‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و با تولیدکنندگان برای توسعه محتوای خلاقانه دیگر همکاری می‌کنند.

صدا و سیما ممکن است مسئول جنبه های دیگر پخش تلویزیونی یا رادیویی نیز باشد. آنها ممکن است در تجهیزات استودیویی کار کنند، زمان تجاری را به تبلیغ‌کنندگان بفروشند، یا آگهی‌های بازرگانی و سایر مطالب ضبط شده تولید کنند. در بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی، گویندگان بسیاری از وظایفی را که به‌طور سنتی توسط سردبیران و تکنسین‌های پخش انجام می‌شد، مانند زمان‌بندی برنامه، آگهی‌های بازرگانی و اطلاعیه‌های خدمات عمومی انجام می‌دهند.

بسیاری از پخش کنندگان به طور فزاینده ای در سایت های رسانه های اجتماعی حضور دارند. این حضور به آنها اجازه می دهد تا ایستگاه های خود را تبلیغ کنند و با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشند. به خصوص از طریق بازخورد شنوندگان، درخواست های موسیقی یا مسابقات مداوم. گویندگان همچنین در رویدادهای خیریه یا سایر رویدادهای اجتماعی اعلام می کنند.

در زیر نمونه هایی از انواع گویندگان رادیو و تلویزیون را مشاهده می کنید.

دیسک جوکی یا دی جی

آنها برای ایستگاه های رادیویی موسیقی پخش می کنند. آنها معمولاً در یک نوع ژانر موسیقی تخصص دارند و در حین نمایش آن را اعلام می کنند. هنگام پخش موسیقی، دی جی ها در مورد وضعیت آب و هوا و ترافیک اظهار نظر می کنند. آنها می توانند درخواست های شنوندگان را بپذیرند، با مهمانان مصاحبه کنند، یا میزبان مسابقات شنونده باشند.

ضبط پادکست

پادکست ها اغلب بر روی یک موضوع خاص مانند ورزش، سیاست یا فیلم تمرکز می کنند. پادکست ها از قبل ضبط شده اند تا شنوندگان بتوانند هر زمان که بخواهند دانلود کرده و گوش دهند. شنوندگان همچنین می توانند مشترک پادکست ها شوند تا به طور خودکار قسمت های جدید را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود بارگیری کنند.

مجریان برنامه گفتگو

آنها ممکن است در رادیو یا تلویزیون کار کنند و در زمینه خاصی مانند سیاست، مالی، ورزش یا سلامت تخصص داشته باشند. آنها به تهیه محتوای برنامه، مصاحبه با مهمانان و بحث در مورد مسائل با بینندگان، شنوندگان یا مخاطبان استودیو کمک می کنند.

سخنران عمومی

وظایف خاص سخنرانان عمومی بسته به محل کار آنها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک گوینده تیم ورزشی ممکن است نیاز داشته باشد با خط شروع تماس بگیرد (لیست رسمی بازیکنانی که در رویداد شرکت خواهند کرد)، اعلامیه را بخواند و بازیکنان را هنگام ورود و خروج از بازی اعلام کند. وظیفه آنها ارائه اطلاعات به جای سرگرمی است.

در زیر نمونه هایی از انواع مختلف سخنرانان عمومی و سایر ارائه کنندگان آورده شده است:

این مراسم توسط emcees برگزار شد. سخنرانان یا مجریان به مخاطبان معرفی می شوند. آنها می توانند جوک بگویند یا نظر بدهند تا از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

دی جی های مهمانی برای ارائه موسیقی و تفسیر در مراسم هایی مانند عروسی، جشن تولد یا مهمانی های شرکتی استخدام می شوند. اکثر این دی جی ها از فایل های دیجیتال یا دستگاه های رسانه ای قابل حمل استفاده می کنند.
 

۱۲ آذر ۰۳ ، ۰۷:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت