آنها کارهای مجری موسیقی، اخبار و ورزش ارائه می دهند و می توانند با مهمانان در مورد موضوعات مهم دیگر مصاحبه کنند. برخی به عنوان MC یا دی جی در مهمانی ها، مهمانی ها یا کلوپ ها کار می کنند.

فعالیت گفتاری

سخنرانان معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

ارائه موسیقی، اخبار، ورزش، آب و هوا، آب و هوا و تبلیغات

آنها با مهمانان مصاحبه می کنند و میزبان پانل ها یا بحث های برنامه هایشان هستند

اطلاعات برنامه نویسی ایستگاه؛ مانند زمان برنامه، وقفه های تجاری یا اطلاعات خدمات عمومی.

متن های آماده شده در برنامه های رادیویی یا تلویزیونی خوانده می شود

آنها در مورد اخبار مهم اظهار نظر می کنند

آنها در طول رویدادهای ورزشی، رژه ها و سایر رویدادها برای عموم تفسیر می کنند

آنها محتوای برنامه را انتخاب می کنند

آنها فعالیت های آینده را هدایت می کنند و مخاطب را از طریق سرگرمی هدایت می کنند.

آنها در رویدادهای عمومی یا خصوصی تبلیغ می کنند

رادیو و تلویزیون

آنها موسیقی یا اخبار را ارائه می دهند و در مورد رویدادهای مهم جاری بحث می کنند. از تبلیغ کنندگان انتظار می رود که در جریان رویدادهای روز یا حوزه خاصی مانند سیاست یا ورزش باشند تا در برنامه های خود در مورد این موضوعات اظهار نظر کنند. آنها می توانند قبل از پخش، تحقیقات و اطلاعاتی در مورد امور جاری انجام دهند. علاوه بر این، پخش‌کننده‌ها برنامه‌ریزی مهمانان را در برنامه‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و با تولیدکنندگان برای توسعه محتوای خلاقانه دیگر همکاری می‌کنند.

صدا و سیما ممکن است مسئول جنبه های دیگر پخش تلویزیونی یا رادیویی نیز باشد. آنها ممکن است در تجهیزات استودیویی کار کنند، زمان تجاری را به تبلیغ‌کنندگان بفروشند، یا آگهی‌های بازرگانی و سایر مطالب ضبط شده تولید کنند. در بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی، گویندگان بسیاری از وظایفی را که به‌طور سنتی توسط سردبیران و تکنسین‌های پخش انجام می‌شد، مانند زمان‌بندی برنامه، آگهی‌های بازرگانی و اطلاعیه‌های خدمات عمومی انجام می‌دهند.

بسیاری از پخش کنندگان به طور فزاینده ای در سایت های رسانه های اجتماعی حضور دارند. این حضور به آنها اجازه می دهد تا ایستگاه های خود را تبلیغ کنند و با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشند. به خصوص از طریق بازخورد شنوندگان، درخواست های موسیقی یا مسابقات مداوم. گویندگان همچنین در رویدادهای خیریه یا سایر رویدادهای اجتماعی اعلام می کنند.

در زیر نمونه هایی از انواع گویندگان رادیو و تلویزیون را مشاهده می کنید.

دیسک جوکی یا دی جی

آنها برای ایستگاه های رادیویی موسیقی پخش می کنند. آنها معمولاً در یک نوع ژانر موسیقی تخصص دارند و در حین نمایش آن را اعلام می کنند. هنگام پخش موسیقی، دی جی ها در مورد وضعیت آب و هوا و ترافیک اظهار نظر می کنند. آنها می توانند درخواست های شنوندگان را بپذیرند، با مهمانان مصاحبه کنند، یا میزبان مسابقات شنونده باشند.

ضبط پادکست

پادکست ها اغلب بر روی یک موضوع خاص مانند ورزش، سیاست یا فیلم تمرکز می کنند. پادکست ها از قبل ضبط شده اند تا شنوندگان بتوانند هر زمان که بخواهند دانلود کرده و گوش دهند. شنوندگان همچنین می توانند مشترک پادکست ها شوند تا به طور خودکار قسمت های جدید را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود بارگیری کنند.

مجریان برنامه گفتگو

آنها ممکن است در رادیو یا تلویزیون کار کنند و در زمینه خاصی مانند سیاست، مالی، ورزش یا سلامت تخصص داشته باشند. آنها به تهیه محتوای برنامه، مصاحبه با مهمانان و بحث در مورد مسائل با بینندگان، شنوندگان یا مخاطبان استودیو کمک می کنند.

سخنران عمومی

وظایف خاص سخنرانان عمومی بسته به محل کار آنها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک گوینده تیم ورزشی ممکن است نیاز داشته باشد با خط شروع تماس بگیرد (لیست رسمی بازیکنانی که در رویداد شرکت خواهند کرد)، اعلامیه را بخواند و بازیکنان را هنگام ورود و خروج از بازی اعلام کند. وظیفه آنها ارائه اطلاعات به جای سرگرمی است.

در زیر نمونه هایی از انواع مختلف سخنرانان عمومی و سایر ارائه کنندگان آورده شده است:

این مراسم توسط emcees برگزار شد. سخنرانان یا مجریان به مخاطبان معرفی می شوند. آنها می توانند جوک بگویند یا نظر بدهند تا از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

دی جی های مهمانی برای ارائه موسیقی و تفسیر در مراسم هایی مانند عروسی، جشن تولد یا مهمانی های شرکتی استخدام می شوند. اکثر این دی جی ها از فایل های دیجیتال یا دستگاه های رسانه ای قابل حمل استفاده می کنند.