تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی می تواند یک مشکل جدی باشد، به خصوص اگر شلوغ و پرمشغله هستید. دلایل تمیز نبودن ماشین ظرفشویی می تواند از فیلتر مسدود شده تا آسیب به بازوهای اسپری متفاوت باشد. در این مقاله تمام دلایل تمیز بودن ماشین ظرفشویی و سفید شدن ظروف در ماشین ظرفشویی را خواهید دید. همچنین  در خدمات اصلی بوش
راهکارهایی برای حل مشکل ارائه خواهد شد.

برخی از دلایل تمیز نشدن ماشین ظرفشویی بسیار ساده است و خوب است بدانید که می توانید خودتان مشکل را برطرف کنید. از طرفی گاهی اوقات دلیل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی نقص دستگاه است که در این صورت باید از تعمیرکار ماشین لباسشویی ظروف کمک بگیرید.

دلیل شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

در زیر رایج ترین دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی آورده شده است. برای هر یک از این دلایل، راه حلی وجود دارد که می توان از آن برای حل مشکل استفاده کرد.

خوشبختانه در بیشتر موارد دلیل کدر شدن یا پوسته شدن ظروف و تمیز نشدن ماشین ظرفشویی به هیچ وجه دلایل غیر فنی است که خودتان می توانید آنها را حل کنید.

1. استفاده نادرست از مواد شوینده

مواد شوینده ماشین ظرفشویی شامل پودر، ژل، مایع شوینده (شوینده، مایع براق کننده، مایع براق کننده، روغن ظرف، همه این نام ها به یک ماده اشاره دارد)، نمک ماشین ظرفشویی و قرص ظرفشویی.

هر کدام از این انواع شوینده کاربرد و کارایی متفاوتی دارند و یکی از آنها می تواند عامل ایجاد لکه های سفید روی ظروف باشد. در ادامه با انواع مواد شوینده بیشتر آشنا می شویم.

اگر از شوینده های نادرست، تاریخ مصرف گذشته، تقلبی یا بی کیفیت استفاده کنید، در پایان چرخه شستشو از تمیزی و بهداشت خوبی برخوردار نخواهید شد. برخی از بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی موجود در بازار که نمایندگی bosch ظرفشویی
 دارای ویژگی های بسیار متنوعی هستند عبارتند از:

پری ها

به پایان رساندن

i-adj

گالیون

البته

خودشه

کالگونیت

1. پودر ماشین لباسشویی

هنگام شستشو در دمای پایین، این پودر به خوبی در آب حل نمی شود و اغلب باعث ایجاد رسوب یا لکه های کدر روی ظروف می شود. یکی از دلایل سفید کردن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده از این پودر است.

2. ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی وسیله بهتری نسبت به ماشین ظرفشویی به حساب می آید، زیرا مشکل خشک شدن ندارد و در آب سرد کمتر لیز می خورد.

ماشین ظرفشویی در انواع ملایم و آنزیمی موجود است و در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از مواد شوینده ظرفشویی عموماً با استفاده از مواد شوینده مخصوص و نمک همراه است.

3. وسیله ای برای صیقل دادن یا شستن ظروف

نرم کننده یا مایع تکمیل کننده که با نام های دیگر نیز شناخته می شود، در پایان چرخه شستشو و در طول فرآیند شستشوی ظروف استفاده می شود.

مایع پولیش برای براق شدن ظروف و کمک به خشک شدن بهتر آنها استفاده می شود. در صورت عدم استفاده یا کم بودن مایع پولیش، جدا از مشکل تمیز نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی، می توانیم در خشک شدن ظروف نیز دچار مشکل شویم.

اگر مقدار مواد شوینده زیاد باشد مشکلات دیگری مانند شستن ظروف به وجود می آید.

4. نمک خوراکی

نمک ماشین ظرفشویی یکی از موثرترین مواد برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی است. کیفیت و کمیت نمک مهم است زیرا وظیفه نمک تنظیم سختی آب است و این امر مستقیماً بر کیفیت شستشو، خشک کردن و سفید شدن ظروف تأثیر می گذارد.

نمک خوراکی با احیای رزین های ظروف کاهش دهنده سختی آب در کاهش و کنترل سختی آب موثر است.

اگر در ظرف نمک کف ماشین ظرفشویی نمک کافی وجود نداشته باشد، سختی آب افزایش می یابد و باعث ایجاد رسوب روی ظروف و خود ماشین ظرفشویی می شود.

5. بشقاب بشقاب

قرص های ماشین ظرفشویی به دلیل عملکرد بهتر در مقایسه با پودرها و سایر شوینده ها محبوبیت بیشتری دارند.

این قرص ها در چند مدل با صابون و همچنین مایع و نمک به صورت قرص تک یا گچی در بازار موجود می باشد.

بسته به نوع قرص مورد استفاده، روغن کاری یا مایع ممکن است لازم نباشد. اما استفاده از نمک در هر صورت ضروری است.

اگر از برنامه های کوتاه استفاده می کنید یا در دمای پایین شستشو می دهید، شوینده های تبلتی انتخاب خوبی نیستند. زیرا قرص های ماشین ظرفشویی در کوتاه مدت و آب زیر 50 درجه به خوبی حل نمی شوند.

2. مشخصات نادرست; دلیل نشستن ماشین ظرفشویی در یک منطقه تمیز

تنظیمات ماشین ظرفشویی عامل دیگری است که بر کیفیت شستشوی ماشین ظرفشویی تاثیر می گذارد. تنظیم صحیح میزان سختی آب با توجه به سختی آب محل زندگی، انتخاب برنامه صحیح شستشوی ظروف کثیف و تعیین دمای مناسب آب برای از بین بردن چربی و لکه از جمله تنظیماتی است که قبل از شروع چرخه شستشو باید به درستی انجام شود. .

3. چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل تمیزی ظروف در ماشین ظرفشویی این است که ظروف به درستی و در جهت نامناسب چیده شده اند.

در چنین مواقعی چون آب و مواد شوینده به همه ظروف و قسمت های مختلف آنها نمی رسد، برخی از ظروف به خوبی شسته نمی شوند و ممکن است گرد و غبار یا ذرات غذا روی آنها باقی بماند.

دست زدن نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند در حرکت و چرخش بازوی چرخان اختلال ایجاد کند و در نتیجه عملکرد ضعیف شستن دست ها و حتی آسیب رسیدن به دست ها یا ظروف را به همراه داشته باشد.

سعی کنید ظروف را در جای خود و طبق قوانین ترتیب صحیح ظروف در ظرف قرار دهید و با توجه به میزان کثیفی آن ها را در سبد بزرگ یا کوچک قرار دهید.

همچنین از چسبیدن ظروف به هم و قرار دادن ظروف بیش از حد در دستگاه خودداری کنید.