تولید و انتشار محتوا یکی از مهمترین جنبه های استراتژی بازاریابی است. محتوای با کیفیت می تواند به شما در دستیابی به اهداف مختلفی از جمله افزایش ترافیک وب سایت، بهبود حضور آنلاین و ایجاد اعتبار برند کمک کند.

با این حال، تولید محتوای خوب کار بسیار دشواری است که به قدرت و تلاش زیادی نیاز دارد. یکی از راه‌های ساده‌سازی این فرآیند، بازنویسی محتوایی است که قبلاً منتشر کرده‌اید.

بازنویسی محتوا مزایای زیادی برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا دارد. با این حال، قبل از بررسی مزایا، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به مفهوم بازنویسی محتوا بیندازیم.

نوشتن مطالب جدید: مفهوم را درک کنید

بازنویسی محتوا به معنای برداشت محتوایی است که قبلاً برای هدف خاصی ایجاد کرده اید، اما اکنون می خواهید برای هدف دیگری استفاده کنید. این به معنای تبدیل محتوای موجود به فرمت جدید است. این یک استراتژی ساده است که فقط به نبوغ نیاز دارد.

می توانید یک پست طولانی وبلاگ را به یک مجموعه پادکست تبدیل کنید یا اطلاعات مهم را از یک کتاب الکترونیکی بگیرید و از آن برای طراحی یک اینفوگرافیک استفاده کنید. این کاری است که شما با بازنویسی محتوا انجام می دهید. شما از محتوای خود دوباره استفاده می کنید و آن را به شیوه ای متفاوت ارائه می کنید.

مثل درآوردن یک کت و شلوار قدیمی و پوشیدن یک کت و شلوار جدید مدرن است.

به عنوان مثال، تیم Moz هر جمعه یک ویدیوی پیام کوتاه را به عنوان بخشی از مجموعه "جمعه تخته سفید" خود در کانال YouTube خود منتشر می کند. هر ویدیو با یک پست وبلاگ حاوی متن دقیق ویدیو همراه است. به این ترتیب شما از دو روش مختلف برای ارائه یک محتوا استفاده می کنید و مخاطب می تواند روشی را که ترجیح می دهد انتخاب کند.

به علاوه، نیازی نیست وقت خود را صرف نوشتن و نوشتن محتوا کنید. شما یک پست وبلاگ با متن ویدیوی خود آماده کرده اید. این یک استراتژی عالی برای استفاده از محتوا است. این در مورد تنوع بخشیدن به رسانه شما است.

بازنویسی محتوا می تواند به معنای تغییر مخاطب برای آن محتوا نیز باشد.

فرض کنید پستی در مورد نکات عکاسی در سفر منتشر می‌کنید، می‌توانید این پست را به گونه‌ای تغییر دهید که در ژانرهای دیگر عکاسی مانند عکاسی از منظره و حیات وحش کاربرد داشته باشد.

به طور خلاصه، شما با چیزی که قبلا ایجاد کرده اید کار می کنید. شما از زاویه دیگری به آن نگاه می کنید و یک چرخش جدید به آن اضافه می کنید.

حالا بیایید نگاهی به نحوه بازنویسی محتوایی بیندازیم که ممکن است برای شما مفید باشد:

بهترین استفاده از زمان و تلاش

بارزترین مزیت بازنویسی محتوا این است که شما را از مشکل ارائه ایده های جدید نجات می دهد.

موضوعی که یک بار به درستی با مخاطبان درگیر شده است، احتمالاً جذابیت بیشتری نسبت به موضوع جدید خواهد داشت. بنابراین به جای طوفان فکری برای ایجاد یک لیست بی پایان از ایده های محتوا، می توانید قوی ترین محتوای خود را انتخاب کنید. سپس فقط روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید تا بتوانید از آن بهره بیشتری ببرید.

دسترسی خود را گسترش دهید

مخاطبان شما - طرفداران رسانه های اجتماعی، خوانندگان وبلاگ یا مشترکین ایمیل شما - با گذشت زمان افزایش می یابد. مخاطبان جدید شما ممکن است با کتاب الکترونیکی که یک سال پیش منتشر کردید آشنا نباشند.

بازنویسی محتوا به شما این فرصت را می دهد که همان اطلاعات را به مخاطبان جدید خود ارائه دهید تا اطلاعات برای مخاطبان قدیمی شما که قبلاً آن را خوانده اند اضافی نباشد. به عنوان مثال، می توانید یک کتاب الکترونیکی را به یک آموزش تصویری گام به گام تبدیل کنید و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، مخاطبان هدف شما ممکن است گزینه‌های زیادی داشته باشند، اما توانایی‌ها و ترجیحات یادگیری آنها متفاوت است.

به عنوان مثال، برخی افراد به صورت تصویری بهتر یاد می گیرند و ترجیح می دهند اطلاعات را در قالب فیلم و اینفوگرافیک مصرف کنند. دیگران ممکن است از آمار و مطالعات موردی صفحه سفید لذت ببرند. بازنویسی محتوا به شما این امکان را می دهد که بدون ایجاد محتوای جدید، محتوای موجود را با طعمی متفاوت ارائه دهید.

وقتی یک کتاب الکترونیکی منتشر می کنید و مجموعه ای از پادکست ها را با آن ارائه می کنید، همان محتوا برای اعضای مختلف مخاطبان هدف شما جذاب خواهد بود. علاوه بر این، این اقدام باعث می شود که محتوای شما به مخاطبان هدف شما برسد و برند شما بیشتر دیده شود.

به عنوان مثال، Jay Baer، بنیانگذار Convince and Convert، ویدیوهای 2 تا 3 دقیقه ای آموزنده در موضوعات بازاریابی دیجیتال ایجاد می کند.

تیم او این تصاویر را به وب‌سایت، اینفوگرافیک برای رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها در Medium تبدیل می‌کند. به این ترتیب با نوشتن محتوا می توانند به افراد بیشتری در وب سایت های مختلف دسترسی پیدا کنند. مراحل مختلف سفر خریدار را برنامه ریزی کنید.

[سفر خریدار] فرآیندی است که خریداران برای اطلاع از یک محصول یا خدمات، بررسی، ارزیابی و تصمیم برای خرید محصول یا خدمات جدید طی می کنند.

بازنویسی محتوا ارتباط مستقیمی با سفر خریدار دارد.

مخاطب هدف شما افرادی است که در سه مرحله مختلف از سفر خریدار قرار دارند: آگاهی، توجه و تصمیم. در هر یک از این سه مرحله، تفکر و تصمیم افراد مختلف متفاوت است. برای ادامه پیروزی، باید در مورد خریداران، نیازها و ترجیحات آنها اطلاعات کسب کنید.

فردی در مرحله تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام داده و اکنون در آستانه خرید است. خریداران می خواهند یک مقاله یا کتاب الکترونیکی مفصل در مورد یک محصول یا خدمات بخوانند تا تصمیم آگاهانه تری بگیرند. از طرف دیگر، فردی که در مرحله آگاهی است تازه با برند شما آشنا می شود و ممکن است زمان زیادی را صرف خواندن مشخصات فنی و جزئیات نوشته شده در یک صفحه سفید نکند. آنها می خواهند نگاهی سریع به یک اینفوگرافیک که محصول یا خدمات شما را خلاصه می کند داشته باشند.

بازنویسی محتوا به شما این امکان را می دهد که در مراحل مختلف سفر خریدار، بدون ایجاد محتوای متفاوت برای هر یک، به مخاطبان مختلفی دست پیدا کنید.

رقابت سئوی خود را بهبود بخشید

موتورهای جستجو به وب سایت هایی که سعی در ارائه محتوای ارزشمند و معنادار به کاربران خود دارند، اولویت می دهند. بازنویسی محتوا به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی یکسان را چندین بار بدون خطر تکرار آنها هدف قرار دهید. این یک استراتژی هوشمند است که نه تنها شما را در سمت بد گوگل قرار می دهد، بلکه به تقویت استراتژی سئوی شما نیز کمک می کند.

اگر به طور مداوم محتوای با کیفیت را در مورد یک موضوع منتشر می کنید؛ شما به عنوان یک متخصص در این زمینه شهرت کسب خواهید کرد. این باعث افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش دید ارگانیک محتوای شما می شود.