شلنگ کارواش صنعتی یکی از تجهیزات مهم در کارواش های صنعتی به شمار می رود که با توجه به قابلیت های منحصر به فرد خود عملیات شستشو و نظافت را به صورت موثرتر و سریع تری انجام می دهد. این محصول مقاومت بسیار بالایی دارد و در دسته شیلنگ های فشار قوی قرار می گیرد. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد این محصول و انواع آن در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع شیلنگ صنعتی برای شستشوی خودرو

لوله های صنعتی در قطرهای مختلف تولید و به فروش می رسد. اما رایج ترین انواع آنها شامل قطرهای 3.8 - 16.5 - 1.4 اینچ است. این محصولات برای کاربردهایی مانند نظافت و شستشوی خودروها، محیط های صنعتی مانند کارخانه ها و یا شستشوی تجهیزات مختلف صنعتی کاربرد دارند.

به ویژه در ماشین لباسشویی های صنعتی از انواع شیلنگ ها بسته به جنس، قطر، طول و ... استفاده می شود. اما به طور کلی می توان این محصولات را به دو دسته شیلنگ کارواش دوشاخه و محصولات معمولی تقسیم کرد. نوع دو لایه دارای مواد، کیفیت و دوام بهتری است. بنابراین اکثر کاربران ترجیح می دهند این محصول را خریداری کنند.

نکات مهم برای خرید شلنگ ماشین لباسشویی

شیلنگ های کارواش کاربردهای زیادی دارند و به طور مداوم در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در معرض فشار بالای آب هستند و اصطکاک را تجربه می کنند. بنابراین اگر از کیفیت و استحکام کافی برخوردار نباشند پس از مدت کوتاهی خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

شما باید با خرید شیلنگ های مناسب و باکیفیت از هزینه های احتمالی تعمیر و تعویض این محصولات جلوگیری کنید. برای این منظور لازم است در هنگام خرید به نکاتی توجه شود. برخی از این نکات عبارتند از:

به طول لوله توجه کنید

ابتدا باید فاصله تا کارواش یا محیطی که از شلنگ در آن استفاده می کنید را به دقت اندازه گیری کنید. و بررسی کنید که چند متر شلنگ برای شما مناسب است. اکثر شیلنگ های کارواش صنعتی موجود در بازار در طول های 10 تا 30 متری موجود می باشند.
https://chikav.ir/1402/12/12/types-of-industrial-car-wash-hose/
به فشار خروجی توجه کنید

شلنگی که خریداری می کنید باید با کلاس عملکرد کارواش و همچنین فشار آب خروجی از آن سازگار باشد. در غیر این صورت نمی تواند چنین فشاری را تحمل کند و ممکن است به خوبی کار نکند.

به قطر شلنگ دقت کنید

عرض شلنگ کارواش صنعتی موضوع مهمی است که در انتخاب باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. این ویژگی به عوامل مختلفی مانند بار تولید شده توسط ماشین لباسشویی، وسیله نقلیه، طول لوله ها، سرعت خروجی، سرعت جریان آب، ارتفاعی که ماشین در آن استفاده می شود و غیره بستگی دارد.

برای مثال اگر از دستگاهی با فشار آب کمتر از 200 بار و ظرفیت 20 لیتر در دقیقه استفاده می کنید، شلنگی که خریداری می کنید باید 8 میلی متر قطر داشته باشد.

مصالح ساختمانی

این محصولات معمولا یا پلاستیکی یا فولادی هستند. انواع پلاستیک آنها بسیار نرم و انعطاف پذیر و سبک هستند. اما در محیط های بتنی، آنها سریعتر از انواع فولادی سایش را تجربه خواهند کرد.

در مقابل، لوله های فولادی دوام بیشتری دارند و نمی شکنند و آسیب نمی بینند. برخلاف تصور اکثر مردم، این مدل های لوله انعطاف پذیرتر از نمونه های پلاستیکی هستند.

به ویژگی ها توجه کنید

آخرین نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، ویژگی ها و قابلیت های خاص شلنگ است. به عنوان مثال، توابع زیر را در نظر بگیرید:

مقاومت در برابر ضربه

مقاومت در برابر پوسیدگی

تحمل دما و فشار بالا

دارای قطر داخلی زیاد و قابلیت گردش بخار

قیمت شیلنگ کارواش

همانطور که می دانید به دلیل تورم و تحریم، قیمت تمام محصولات صنعتی در کشور ما به شدت در نوسان است و در مدت زمان کوتاهی تغییر می کند. بنابراین نمی توان عدد ثابت و مشخصی برای محصول تعیین کرد.

به طور کلی باید توجه داشته باشید که عوامل زیادی می توانند بر قیمت این محصول تاثیر بگذارند. به عنوان مثال قیمت آستین کارواش با بند دوبل از نوع معمولی آن بیشتر است. همچنین مواردی مانند برند و سازنده، فروشنده، طول لوله، قطر لوله و ... بیشترین تاثیر را در قیمت آن خواهند داشت. با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است برای استعلام قیمت این محصول با مراکز فروش معتبر و مطمئن تماس بگیرید.