اتاق اینترنت

مرکز خدمات مرتبط با اینترنت

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

آهنگ جدید یوسف زمانی به نام «اعتراض دارم به دنیا اگه قاضیمون باشه الله»

متن آهنگ یوسف زمانی اعتراض دارم به دنیا اگه قاضیمون باشه الله

ﺳﻴﺎه ﺳﻔﻴﺪ

ﭼﺮا ﻫﻤﻪ ﭼﻰ ﺳﻴﺎه ﺳﻔﻴﺪه دﻳﮕﻪ ﻫﻴﭽﻰ ﺣﺎل ﻧﻤﻴﺪه

ﻧﻜﻨﻪ دﻧﻴﺎی ﻗﺸﻨﮕﻰ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻔﺘﻦ ﺑﻪ ﺗﻪ رﺳﻴﺪه

اﻋﺘﺮاض دارم ﺑﻪ دﻧﻴﺎ اﮔﻪ ﻗﺎﺿﻴﻤﻮن ﺑﺎﺷﻪ اﻟﻠﻪ

ﻣﻴﺨﻮام ﻳﻪ ﻛﺎری ﺑﻜﻨﻪ ﻛﻪ آرزوﻫﺎﻣﻮن ﻫﻰ ﻧﺸﻪ ﻛﻮﭼﻴﮏ و ﻛﻮﺗﺎه

اﻟﻠﻪ اﻟﻠﻪ ﺗﻮ ﺣﻜﻤﺘﺖ رو ﻫﻤﻪ ﭼﻰ ﺳﻮاره

اﻟﻠﻪ اﻟﻠﻪ ﻳﻪ ﻛﺎری ﻛﻦ ﻋﺸﻘﺎ دووم ﺑﻴﺎره

اﻟﻠﻪ اﻟﻠﻪ ﺧﻮدت ﺑﺎور ﻗﻠﺒﺎﻣﻮﻧﻮ ﻧﮕﻬﺪار

ﺑﻌﻀﻰ وﻗﺘﺎ ﺳﻨﮕﻴﻨﻰ ﺑﺎر رو دوﺷﺎﻣﻮﻧﻮ ﺑﺮدارMusicdel | موزیکدل

 آهنگ جدید یوسف زمانی به نام «اعتراض دارم به دنیا اگه قاضیمون باشه الله»

۳۱ مرداد ۰۳ ، ۰۸:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

پایتخت قبرس شمالی و قبرس جنوبی کجاست؟


جزیره ای در دریای مدیترانه شرقی با تاریخی منحصر به فرد، قبرس از دو بخش متمایز شمالی و جنوبی تشکیل شده است. این تقسیم بندی نه تنها به جنبه های مختلف فرهنگی و جمعیتی اشاره دارد، بلکه دو پایتخت مجزا برای هر قسمت از جزیره تعیین می کند. در واقع به دلیل تفاوت های تاریخی و فرهنگی بین دو قسمت قبرس شمالی و جنوبی ایجاد می شود. نیکوزیا (Lefkosha) پایتخت قبرس شمالی است و استفاده از این نام در یونانی به تأثیر فرهنگ یونانی در قبرس شمالی اشاره دارد، در حالی که پایتخت قبرس جنوبی نیکوزیا نام دارد که بیشتر با تاریخ عثمانی و ترکیه مرتبط است. قبرس جنوبی تفاوت در نام ها نشان دهنده تأثیرات پیچیده تاریخی و فرهنگی منطقه است و نشان دهنده تعامل و تلاقی اقوام و فرهنگ های مختلف در سال های اخیر است. این دو پایتخت با دو تاریخ و جامعه فرهنگی متفاوت، دو دنیای متفاوت را پیش روی کاشفان و گردشگران قرار می دهند. برای توضیح کامل این سرمایه ها تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پایتخت قبرس شمالی کجاست؟

پایتخت قبرس شمالی نیکوزیا یا لفکوشا (به ترکی: Lefkosha) است. این شهر به عنوان پایتخت و مرکز اداری، سیاسی و فرهنگی قبرس شمالی شناخته می شود. نیکوزیا یک شهر تاریخی و فرهنگی است که قدمت آن به دوره های مختلف تاریخی باستانی، رومی، بیزانسی و اسلامی می رسد. در شهر نیکوزیا تأثیرات معماری و فرهنگی از تمام محافل تاریخی قابل مشاهده است و بناهایی مانند کاخ سلطان محمود یا ایاصوفیه نمادهای مهمی از غنای فرهنگی و تاریخی این پایتخت هستند. نیکوزیا از سال 1974 یک پایتخت سیاسی تقسیم شده است و جمعیت زیادی از ترک های قبرس دارد. نیکوزیا با بازارهای محلی پر رونق، رستوران ها و کافه های متنوع، فرهنگ محلی و سایر جاذبه های گردشگری، تجربه ای فراموش نشدنی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. (همچنین خواندن مقاله قبرس شمالی کجاست را توصیه می کنیم)

پایتخت قبرس جنوبی کجاست؟

پایتخت قبرس جنوبی که از سال 1974 جمهوری قبرس محسوب می شود، شهر نیکوزیا است. این شهر بزرگ ترین و مهم ترین شهر قبرس جنوبی است و در مرکز این کشور واقع شده است. نیکوزیا شهری تاریخی با معماری متنوع و متاثر از فرهنگ یونانی، ترکی و لاتین است. شهر نیکوزیا به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت جنوبی قبرس تحت کنترل دولت قبرس جنوبی و قسمت شمالی که در سال 1974 توسط ارتش ترکیه اشغال شد. این شهر توسط خط کنترل یونانی ها و ترک ها به دو قسمت تقسیم می شود. نیکوزیا جاذبه های بسیاری از جمله قلعه ونیزی، بازارهای محلی، موزه ها و مساجد تاریخی دارد. نیکوزیا با توجه به موقعیت سیاسی خاص قبرس، نماد انزوا و تأثیرات تاریخی و فرهنگی متفاوت است.

انتظار به پایان رسید، برای شناخت بهتر ما، صفحه املاک قبرس شمالی ما را از دست ندهید و اکنون کلیک کنید تا درباره ما بیشتر بدانید.

مهمترین امکانات پایتخت قبرس شمالی

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی، مناطق زیادی دارد که خدمات زیادی را به ساکنان و بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. در زیر برخی از مهم ترین ویژگی های نیکوزیا آورده شده است:

مراکز تاریخی و فرهنگی: نیکوزیا دارای مراکز تاریخی و فرهنگی بسیاری است که به شما امکان می دهد با تاریخ و فرهنگ قبرس شمالی آشنا شوید. موارد برجسته عبارتند از موزه قبرس، کاخ ریاست جمهوری، کلیساهای قرون وسطایی و قلعه Kynarga.

بازارها و مراکز خرید: در نیکوزیا می توانید بازارها و مراکز خرید محلی را کشف کنید. بازار مرکزی نیکوزیا (بازار خیابان لدرا) بازار معروفی است که انواع کالاها و صنایع دستی محلی را عرضه می کند. همچنین مراکز خرید مدرن مانند آلفا مگا مال و سیتی مال نیز در این شهر قرار دارند.

رستوران ها و کافه ها: در نیکوزیا می توانید از غذاهای محلی و بین المللی لذت ببرید. این شهر رستوران ها و کافه های زیادی دارد که غذاهای محلی، فرهنگ متنوع و غذاهای بین المللی ارائه می دهند. علاوه بر این، می توانید از کافه ها و تراس های مختلف در مناطق مختلف شهر لذت ببرید.

پارک ها و مناطق سبز: نیکوزیا دارای مناطق و پارک های سبز زیبایی است، مانند پارک سوفو یا پارک 11 نوامبر. این پارک ها فضایی آرام را برای تفریح ​​و آرامش ارائه می دهند و مکانی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن هستند.

هتل ها و اتاق ها: در نیکوزیا می توانید هتل ها و اتاق های مختلفی با خدمات متفاوت پیدا کنید. این هتل ها از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های معمولی را شامل می شود.

نمایشگاه ها و کنسرت ها: شهر نیکوزیا میزبان نمایشگاه ها، کنسرت ها و رویدادهای فرهنگی مختلف است. این شهر دارای سالن‌ها و تئاترهای بزرگی است که هنرمندان داخلی و بین‌المللی در آن هنرنمایی می‌کنند.

ورزش و اوقات فراغت: نیکوزیا دارای امکانات ورزشی متنوعی از جمله استخر، سالن های ورزشی، زمین تنیس، زمین گلف و مسیرهای پیاده روی است. این امکانات فرصتی برای ورزش و تفریح ​​بدنی فراهم می کند.

مراکز آموزشی و دانشگاه ها. نیکوزیا دارای دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبری است که دانشجویان داخلی و بین المللی را در زمینه های مختلف تربیت می کنند.

باغ ها و فضاهای باز: شهر نیکوزیا دارای باغ های زیبا و فضاهای باز است که فرصت پیاده روی، دوچرخه سواری و لذت بردن از طبیعت را فراهم می کند. باغ های بوفورت و باغ های پبلوس مکان های محبوبی برای تفریح ​​در فضای باز هستند.

بیمارستان ها: نیکوزیا دارای بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز بهداشتی مدرنی است که خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می کنند.
 

۲۰ مرداد ۰۳ ، ۱۴:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

بهترین سریال ایرانی سینمای ایران

 با تولید سریال های متنوع و جذاب در سال های اخیر و جذب مخاطبان زیادی توانسته است جلو بیفتد. سریال های ایرانی زیادی هستند که با سلیقه ها و ژانرهای مختلف می توانند مخاطب را درگیر خود کنند. حال در اینجا قصد داریم بهترین سریال های ایران را معرفی کنیم و داستان هر کدام را برای شما بازگو کنیم.

بهترین سریال نمایش محلی

در سال های اخیر با وجود بسترهای پخش فیلم از جمله فیلمو، نماوا و ...، سریال سازان زیادی اقدام به ساخت سریال های ایرانی در شبکه خانگی خواهند کرد. این شاخه در طول سالیان متمادی پیشرفت زیادی داشته است. در زیر از بهترین برنامه های تلویزیونی ایران در شبکه تلویزیونی داخلی می توان نام برد:

1. بازیگر سریال

این سریال اکشن یکی از بهترین ستارگان ایرانی از جمله نوی محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی فر و هانی طسلی است و اولین بار در سینما اکران شد. داستان سریال بازیگر حول محور دو بازیگر جوان است که با ایفای نقش در لوکیشن های مختلف کسب درآمد می کنند. بینندگان در طول سریال درگیر مضامین مختلفی می شوند و لوکیشن های مختلفی را تجربه می کنند که این موضوع باعث می شود داستان این بازیگر با دیگر سریال های ایرانی متفاوت باشد. .

2. سریال قهوه تلخ

قهوه تلخ یکی از پرمخاطب ترین سریال های کمدی تاریخی است که توسط مهران مدیری در سال 1388 ساخته شد و از بازیگران اصلی این سریال می توان به مهران مدیری در نقش بلوتوث کبیر، سحر جعفری جوزانی در نقش رویا و نازخاتون، سیامک انصاری در نقش نیما و مشترال اشاره کرد. ملک، محمدرضا هدایتی در نقش قبله علم، هادی کاظمی در نقش بابا شاه، جواد عزتی در نقش بابا اتی، علیکا عبدالرزاقی در نقش همسر اول شاه.

داستان کپی تلخ، داستان نیما زندکریمی، معلم تاریخ را روایت می کند که در حین نوشیدن یک فنجان قهوه، خود را در یک ماجراجویی تاریخی غوطه ور می کند. نیما پس از نوشیدن قهوه وارد دوره تاریخی بین زندینه و قاجاریه شد که در آن زمان با چالش های زیادی روبرو بودند.
برای تماشا بهترین فیلم و سریال های ایرانی کلیک کنید.
3. سری قورباغه

کوربیج یکی از سریال های پرطرفدار ایرانی است که از شبکه نمایش خانگی نماوا پخش می شود که داستانی اجتماعی مرموز و جذاب دارد که به یکی از بهترین کارهای هومن سیدی تبدیل شده است. نوید محمدزدا، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی، مهرون غفوریان و آناهیتا افشار بازیگران اصلی سریال «قورباغه» هستند.

قورباغه تاثیر مشکلات اجتماعی بر شخصیت های مختلف داستان است. شاید در قسمت اول مخاطب نتواند به خوبی با سریال ارتباط برقرار کند، اما در قسمت دیگر داستان سریال شمایل یک جنایتکار را به خود می گیرد و همین موضوع قورباغه را جذاب می کند.

4. عناصر نیز گم شده اند

یکی از پرطرفدارترین و بهترین سریال های ایرانی که اولین بار از فیلمو پخش شد، سریال هم گهن مصطفی کیایی بود. همه سین خانواده بیمار است که با هم در خانه ای قدیمی زندگی می کنند. هام جن داستان یک پلیس و خانواده مرموز و عاشقانه را روایت می کند که در آن هر یک از اعضای خانواده صبوری درگیر داستان خود می شوند و مخاطب را با داستان های خود درگیر می کنند.

از بازیگران اصلی هم گهن می توان به پرویز پرستویی، هدا تهرانی، محسن کیایی، پدرام شریفی، روشنک گرامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل و ... اشاره کرد.

5. سریال هیولا

سریال Hem Gehn یکی از محبوب ترین سریال های کمدی نمایش خانگی است. داستان سریال هیولا در مورد هوشنگ شرافت معلمی است که به دلیل فشارهای زندگی درگیر اختلاس و کلاهبرداری می شود. هیولا از دو فصل تشکیل شده است که فصل دوم آن دراکولا نام دارد و داستانی تقریباً کاملاً متفاوت از هیولا را روایت می کند. بسیاری از منتقدان معتقدند که این هیولا در واقع از سریال محبوب Breaking Bad الهام گرفته شده است. مهران مدیری، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، محمد بحرانی، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش و نیما شعبان نژاد بازیگران اصلی سریال هیولا هستند.

6. سریال راینو

«کرگدن» یک فیلم اکشن پلیسی پیچیده با بازی مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زین العابدین، بانیپال شومون، پانته آ پناهی، مهدی کوشکی است. راینو داستان چند جوان را روایت می کند که هنگام شرکت در مسابقه راینو با چالش های زیادی روبرو می شوند. چالش کرگدن که به نظر می رسد آزمونی برای سنجش مهارت های جوانان باشد، در واقع یک چالش مافیایی است که در پشت آن جنایات زیادی انجام می شود.

7. سریال زنانه

خاتون سریالی درام و عاشقانه از تینا پاکروان با بازی بی نظیر نگار خاووریان، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، مهران مدیری و … داستان خاتون یک رمان عاشقانه زنانه است که زندگی خاتون بختیاری را به تصویر می‌کشد، زنی امروزی 20 ساله که در طول جنگ بزرگ با چالش‌ها و سختی‌های زیادی در زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود.

8. من سریال urip میخوام

«می خواهم زنده بمانم» بهترین و محبوب ترین اثر شهرام شاهحسینی با بازی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی است. فیلمنامه من می خواهم زنده بمانم حول رابطه عاشقانه نادر و خوما می چرخد ​​که از وقایع پدر خما درگیر شده اند و کشف درگیری امیر شایگان در یک اتفاق ناشناخته گذشته که زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

9. سریال مرداب

سریال مرداب یکی از جدیدترین سریال های ایرانی روی پلت فرم فیلم نت به کارگردانی برزو نیک نژاد و با بازی امیر جعفری، مهدی هاشمی، پانته آ پناهی، شهرام حقیقت دوست، حامد کمیلی، ستاره پسیانی است. مرداب مربوط به یک معامله پرخطر است که در آن مجرمان کوچک مقیاس با اهداف مختلفی درگیر می شوند. با گذشت زمان رازها و ارتباطات پشت صحنه مردم مرداب برملا می شود که ممکن است مخاطب را شگفت زده کند.

10. مجموعه ای از پوست شیر

به جرأت می توان گفت «پست شیر» یکی از بهترین سریال های کشور است که بازیگران مشهوری چون هادی حجازی فر، پانته بهرام، علیرضا کمالی، شهاب حسینی، پردیس احمدیه، مهرداد صدیکیان در آن حضور دارند. فیلم پوست شیر ​​داستان نعیم مولایی را روایت می کند که پس از سال ها از زندان آزاد می شود و به دنبال دخترش می رود. نعیم تصمیم می گیرد با پسرش ساحل به شمال سفر کند و در طول سفر، نعیم اتفاقات بدی را تجربه می کند.

11. سریال را منتشر کنید

سریال رحیم کن یکی دیگر از آثار بزرگ شهرام شاه حسینی با بازی محسن ذنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین العابدین، بابک کریمی، آزاده صمدی، حسن مجونی است. از نوادگان رحیم کن حاتم و خاندان نایب زرگی یکی از خانواده های معروف روستای چیارود است. حاتم عاشق دختری به نام مارال است. با ورود حاتم برادر حاتم به کیاروت، رابطه مارل و حاتم به چالش کشیده می شود و مثلث عشقی جذابی را ایجاد می کند.

12. راز زندگی

اگر به دنبال بهترین فیلم های کمدی ایرانی هستید، سریال طنز راز بقا با بازی بهرام افشاری، حسن معجونی، هدیه بازوند، سعید آقاخانی، نیما شعبان نژاد می تواند انتخاب خوبی باشد. راز بقا داستان جوانی به نام رحیم را روایت می کند که مردی جاودانه است. جاودانگی رحیم او را به پیوستن به یک باند جنایتکاران قاچاق حیات وحش سوق می دهد. رحیم در طول داستان عاشق دختری زرگر می شود و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر داستان سریال می شود.

13. سلیا شهرزاد

شهرجد یکی از سریال‌های تاریخی-عاشقانه ایرانی است که به مدت سه فصل پخش شد. از بازیگران شهرزادا می توان به علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی، هومان برک نور، گلره عباسی اشاره کرد. شهرزاد درباره زندگی یک دختر مستقل مدرن است که در دهه 30 زندگی می کند و عاشق فرهاد دماوندی شاعر می شود. رابطه عاشقانه فرهاد و شهرزاد در جریان اتفاقات سیاسی فرهاد به چالش کشیده شد و به همین دلیل شکست خورد.

14. زنجیر بیرونی

یاغی یکی از ساخته های موفق و پرطرفدار محمد کارت با بازی پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، نیکی کریمی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی نیا، آبان عسکری است. سریال یاغی درباره پسری به نام جاوید است که ناخواسته به گروهی از قاچاقچیان و تبهکاران می پیوندد تا رویای خود را به حقیقت تبدیل کنند.

15. یک سری آسیب دیدگی

سریال زغ کاری یکی از پرمخاطب ترین سریال های ایرانی است که به دو سریال جواد عزتی، رعنا آزادی ور، کامبیز دیرباز، مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که اقتباسی از ویلیام شکسپیر است مکبث و زخم 2 بر اساس نمایشنامه معروف هملت ژوگ کاری داستان ملک مالکی دلال هلدینگ ریزآبادی است که با کمک همسرش برای کسب پول و قدرت دست به جنایات زیادی می زند.

۱۸ مرداد ۰۳ ، ۱۲:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

ادامه تحصیل پزشکی در قبرس شمالی


رشته هایی وجود دارد که می توانید برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی درخواست دهید، اکثر این دانشگاه ها در رشته پزشکی نیز ظاهر می شوند. با توجه به تعداد زیادی دانشگاه برای تحصیل در رشته پزشکی، انتخاب دانشگاه می تواند کار سختی باشد. موسسه ما به عنوان یکی از نمایندگان رسمی دانشگاه های قبرس در ایران و یکی از موسسات مرتبط با تمامی دانشگاه های قبرس به این موضوع اختصاص دارد و شما را راهنمایی می کند. مدت تحصیل پزشکی برای تمامی دانشگاه های قبرس شش سال بوده و مدرکی معادل پزشکی عمومی در کشور ما می باشد. بنابراین فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل می توانند در کشورهای تخصصی کشورهای اروپایی ادامه تحصیل دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی اخیراً در بین دانشجویان بین المللی پزشکی رایج شده است. در قبرس شمالی، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه اروپایی قبرس برنامه های پزشکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. مدت زمان تحصیل پزشکی در قبرس شمالی 6 سال می باشد. میانگین نمره لازم برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی 16 است. اگرچه اکثر دانشکده های پزشکی در قبرس شمالی قدیمی نیستند، اما این کشور توانسته است از طریق برنامه های تبادل دانشجو و همکاری با موسسات آموزشی بین المللی، جایگاه دانشگاه های خود را بالا ببرد. اگر قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه قبرس شمالی را دارید، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

• در ابتدا باید توجه داشت که تنها چند دانشگاه در این کشور هستند که دارای رشته های پزشکی هستند.

• دوم، مهم است که به یاد داشته باشید که همه دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس نمی کنند. برخی از دانشگاه ها از ترکی و برخی یونانی استفاده می کنند.

• نکته سوم این است که هزینه های تحصیل برای برنامه های پزشکی قبرس شمالی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، بیشتر از سایر زبان ها است.

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل پزشکی در سراسر جهان گران است و قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته لازم به ذکر است که هزینه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است. به طور متوسط ​​هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس شمالی حدود 15000 یورو در سال است. این قیمت شامل اقامت، غذا و غیره نمی شود و این هزینه ها باید جداگانه محاسبه شود.

شرایط پذیرش در رشته پزشکی در قبرس شمالی

اکثر دانشگاه‌های قبرس شمالی برای ورود به رشته‌های پزشکی از شما می‌خواهند که یک آزمون ورودی در زیست‌شناسی و یک دوره در رشته‌های شیمی، ریاضی یا فیزیک را بگذرانید. متقاضیانی که شهروند ترکیه هستند برای تحصیل در قبرس شمالی باید آزمون ورودی دانشگاه ترکیه را بگذرانند. شهروندان قبرس شمالی نیز باید در امتحانات ورودی کالج این کشور شرکت کنند.

ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در قبرس شمالی

دانشجویان بین المللی که کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، در نهایت واجد شرایط آموزش کار خواهند شد و در نهایت با داشتن گذرنامه اقامت دائمی خواهند داشت. ابتدا برای انتخاب یک کشور به عنوان محل تحصیل باید به نرخ بیکاری در آن کشور توجه کرد و به زمان در نظر گرفته شده برای فارغ التحصیلان برای یافتن شغل در آن کشور توجه کرد. در قبرس شمالی، فارغ التحصیلان تنها سه ماه فرصت دارند تا به دنبال کار بگردند، و زمانی که این کار را انجام دهند، نرخ بیکاری محلی بالا است و کارگران قبرسی در خط مقدم هستند، بنابراین راه های زیادی برای یافتن کار وجود دارد. دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند از تحصیل پزشکی در قبرس به عنوان اولین مکان خود برای اقامت در کشورهای معروف اروپایی استفاده کنند و سپس برای یافتن شغل به کشورهای اتحادیه اروپا بروند.

تحصیل پزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل داروسازی در قبرس تحصیل دندانپزشکی در قبرس یا تحصیل پرستاری در قبرس گزینه ای است که دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل پزشکی در قبرس و خارج از رشته پزشکی انتخاب کنند. شرایط هر کدام چیست؟ شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در زیر بیابید:

• تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

تحصیل داروسازی در قبرس شمالی پنج سال طول می کشد. علاوه بر این، دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 به تحصیل خود ادامه دهند. دانش آموزانی که دوره داروسازی را با موفقیت پشت سر می گذارند باید امتیاز لازم را کسب کنند، زیرا فقط می توانند در آزمونی که توسط وزارت بهداشت قبرس در پایان دوره برگزار می شود شرکت کنند. فارغ التحصیلان داروسازی باید نمرات لازم را در دو آزمون وزارت بهداشت برای دریافت مجوز کسب کنند. لطفا توجه داشته باشید که این آزمایش چهار بار در سال توسط وزارت بهداشت قبرس شمالی انجام می شود.

• تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی هستند، باید یک دوره پیش‌پزشکی پیش دانشگاهی را بگذرانند و مهارت‌های دوره پیش‌پزشکی را کسب کنند. دوره های دندانپزشکی در قبرس در سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود. برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس، متقاضیان باید نمره زبان آیلتس 6 را داشته باشند، معمولاً شش سال طول می کشد تا در رشته دندانپزشکی در قبرس تحصیل کنید. معمولاً در مقطع کارشناسی اطلاعاتی در مورد بهداشت دهان و دندان دریافت می کنند، در مقطع کارشناسی ارشد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند و از طریق دوره های دکتری برای مطالعه کلیه رشته های دندانپزشکی وارد حوزه کاری می شوند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 10000 تا 15000 یورو، هزینه تحصیلات تکمیلی 15000 تا 22000 یورو، هزینه دوره های دکتری 27000 تا 30000 یورو می باشد.

• مطالعات پرستاری در قبرس شمالی

آموزش پرستاری معمولاً 3-4 سال طول می کشد. این به شما امکان می دهد با مدرک بالاتر از سطح کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید. از آنجایی که تحصیلات پرستاری در قبرس با تحصیل در این رشته در سایر کشورهای اتحادیه اروپا سازگاری کامل دارد، متقاضیانی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند بدون نیاز به معادل سازی در سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار و تحصیل خواهند شد. تحصیل پرستاری در قبرس به زبان انگلیسی است و متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 داشته باشند.

شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل پزشکی در قبرس شمالی با دوره پیش پزشکی آغاز می شود. دوره های پیش پزشکی بسته به رشته ای که متقاضی می خواهد در دانشگاه تحصیل کند از 3 تا 9 ماه طول می کشد. پس از گذراندن این دوره ها و قبولی در آزمون ورودی پزشکی می توانید در قبرس ادامه تحصیل دهید. دوره پیش پزشکی یک دوره مقدماتی برای متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس شمالی است و دانشجویان را برای دوره های پیش نیاز در رشته پزشکی آماده می کند. رشته هایی که در آزمون پزشکی قبرس شمالی قبول می شوند شامل شیمی، فیزیک، زبان (برای متقاضیان بدون سطح و مهارت های زبانی مورد نیاز)، زیست شناسی و ریاضیات است. با گذراندن این دوره ها می توانید یک موسسه خصوصی یا دولتی را انتخاب کنید. البته موسسات دولتی در قبرس پیش نیازها را به زبان رسمی قبرس ارائه می دهند، در حالی که موسسات خصوصی دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که برای دانشجویان بین المللی ایده آل است. یکی از شرایط تحصیل پزشکی در قبرس و پذیرش در قبرس، معدل مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در قبرس است، متقاضیان باید حداقل معدل 14 یا بالاتر را داشته باشند. رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی جزو رشته های طولانی تر نسبت به سایر رشته ها هستند. اما تحصیل فیزیوتراپی در قبرس یا هر رشته دیگری نسبت به تحصیل در رشته پزشکی زمان کمتری می برد.

۰۹ مرداد ۰۳ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت

طرز تهیه کلم ترش


ترشی گل کلم یکی از ترشی های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با غذاهای مختلف تهیه می شود. این گل کلم شیرین به گل کلم ترشی معروف است اما این نام تنها گل کلم مورد استفاده در تهیه آن نیست. نام این ترشی عمدتاً به این دلیل است که خیار و گل کلم مواد اصلی تهیه این ترشی هستند. به مواد تشکیل دهنده این ترشی خوشمزه می توانیم به سلیقه خود موادی مانند هویج، سیب پی ای، فلفل تند و شیرین و غیره اضافه کنیم. یکی دیگر از دلایلی که باید در مورد این ترشی بدانیم این است که این ترشی در رنگ های مختلفی وجود دارد، رنگ های سفید و زرد محبوب ترین رنگ ها برای تهیه این ترشی هستند.

مواد لازم برای 1 شیشه کوچک

1 عدد گل کلم متوسط

500 گرم هویج

6 عدد فلفل سبز داغ

سیب خیس خورده 500 گرم

به اندازه کافی سرکه اضافه کنید

گلپر 1 قاشق چایخوری

تاراگون 4 منگا

کافی نمک

دستور تهیه ترشی گل کلم

گام اول

برای تهیه پوره سیب زمینی ابتدا کلم را خوب بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس گلچه های گل کلم را جدا کرده و اگر بزرگ بودند هر گلچه را با چاقو برش دهید و در ظرفی بریزید.

فاز دوم

هویج را هم با تمیز کننده تمیز کرده و می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس با چاقو روی میز آشپزخانه حلقه یا جواهرات می کنیم و به گل کلم اضافه می کنیم.

دستور تهیه ترشی گل کلم

گام اول

برای تهیه مخلوط گل کلم ترشی ابتدا گل کلم را کاملا بشویید و آب اضافی آن را در آبکش بریزید سپس گلچه های گل کلم را جدا کنید، اگر بزرگ بود هر گلچه را با چاقو از وسط نصف کنید و در ظرف بزرگی بریزید. .

مرحله دوم

هویج ها را با پوست گیر تمیز پوست بگیرید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس با چاقو حلقه ای یا نگینی برش دهید و به گل کلم اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس آن را ریز برش می دهیم و به کاسه اضافه می کنیم (می توانید از ترخون خشک شده استفاده کنید).

فاز را بشناسید

سپس با دستمال کاملا خشک می کنیم و کاملا خشک می کنیم و (ترشی ها کپک می زند) سپس مواد ترشی را کم کم داخل لیوان می ریزیم و فلفل سبز را روی مواد ترشی قرار می دهیم.

گام ششم

از بالای شیشه خالی حدود 3 سانتی متر فاصله می گذاریم و سرکه و کمی نمک را مخلوط می کنیم و روی مواد انتخاب شده می ریزیم تا سرکه کاملا روی قابلمه را بپوشاند و سپس درب شیشه را محکم می بندیم و در جای خنک نگهداری می کنیم. فضا. فضا

مرحله هفتم

بعد از 2 هفته ترشی سبزی آماده است و می توانید آن را میل کنید. اما اگر نمی خواهید دو هفته صبر کنید و می خواهید بلافاصله و یک روز ترشی گلم درست کنید، می توانید از روش کارخانه ای استفاده کنید و مواد ترشی را فرآوری کنید.

مرحله هشتم

به این ترتیب همه ادویه ها را برش زده و در قابلمه بریزید و سرکه و کمی نمک اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا نیم پز شوند سپس قابلمه را از روی آتش بردارید و ماهی را انتخاب کنید. او آماده خرج کردن است
 

۰۱ مرداد ۰۳ ، ۲۱:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اتاق اینترنت