رشته هایی وجود دارد که می توانید برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی درخواست دهید، اکثر این دانشگاه ها در رشته پزشکی نیز ظاهر می شوند. با توجه به تعداد زیادی دانشگاه برای تحصیل در رشته پزشکی، انتخاب دانشگاه می تواند کار سختی باشد. موسسه ما به عنوان یکی از نمایندگان رسمی دانشگاه های قبرس در ایران و یکی از موسسات مرتبط با تمامی دانشگاه های قبرس به این موضوع اختصاص دارد و شما را راهنمایی می کند. مدت تحصیل پزشکی برای تمامی دانشگاه های قبرس شش سال بوده و مدرکی معادل پزشکی عمومی در کشور ما می باشد. بنابراین فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیل می توانند در کشورهای تخصصی کشورهای اروپایی ادامه تحصیل دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی اخیراً در بین دانشجویان بین المللی پزشکی رایج شده است. در قبرس شمالی، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه اروپایی قبرس برنامه های پزشکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. مدت زمان تحصیل پزشکی در قبرس شمالی 6 سال می باشد. میانگین نمره لازم برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی 16 است. اگرچه اکثر دانشکده های پزشکی در قبرس شمالی قدیمی نیستند، اما این کشور توانسته است از طریق برنامه های تبادل دانشجو و همکاری با موسسات آموزشی بین المللی، جایگاه دانشگاه های خود را بالا ببرد. اگر قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه قبرس شمالی را دارید، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

• در ابتدا باید توجه داشت که تنها چند دانشگاه در این کشور هستند که دارای رشته های پزشکی هستند.

• دوم، مهم است که به یاد داشته باشید که همه دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس نمی کنند. برخی از دانشگاه ها از ترکی و برخی یونانی استفاده می کنند.

• نکته سوم این است که هزینه های تحصیل برای برنامه های پزشکی قبرس شمالی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، بیشتر از سایر زبان ها است.

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل پزشکی در سراسر جهان گران است و قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته لازم به ذکر است که هزینه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است. به طور متوسط ​​هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس شمالی حدود 15000 یورو در سال است. این قیمت شامل اقامت، غذا و غیره نمی شود و این هزینه ها باید جداگانه محاسبه شود.

شرایط پذیرش در رشته پزشکی در قبرس شمالی

اکثر دانشگاه‌های قبرس شمالی برای ورود به رشته‌های پزشکی از شما می‌خواهند که یک آزمون ورودی در زیست‌شناسی و یک دوره در رشته‌های شیمی، ریاضی یا فیزیک را بگذرانید. متقاضیانی که شهروند ترکیه هستند برای تحصیل در قبرس شمالی باید آزمون ورودی دانشگاه ترکیه را بگذرانند. شهروندان قبرس شمالی نیز باید در امتحانات ورودی کالج این کشور شرکت کنند.

ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در قبرس شمالی

دانشجویان بین المللی که کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، در نهایت واجد شرایط آموزش کار خواهند شد و در نهایت با داشتن گذرنامه اقامت دائمی خواهند داشت. ابتدا برای انتخاب یک کشور به عنوان محل تحصیل باید به نرخ بیکاری در آن کشور توجه کرد و به زمان در نظر گرفته شده برای فارغ التحصیلان برای یافتن شغل در آن کشور توجه کرد. در قبرس شمالی، فارغ التحصیلان تنها سه ماه فرصت دارند تا به دنبال کار بگردند، و زمانی که این کار را انجام دهند، نرخ بیکاری محلی بالا است و کارگران قبرسی در خط مقدم هستند، بنابراین راه های زیادی برای یافتن کار وجود دارد. دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند از تحصیل پزشکی در قبرس به عنوان اولین مکان خود برای اقامت در کشورهای معروف اروپایی استفاده کنند و سپس برای یافتن شغل به کشورهای اتحادیه اروپا بروند.

تحصیل پزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل داروسازی در قبرس تحصیل دندانپزشکی در قبرس یا تحصیل پرستاری در قبرس گزینه ای است که دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل پزشکی در قبرس و خارج از رشته پزشکی انتخاب کنند. شرایط هر کدام چیست؟ شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در زیر بیابید:

• تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

تحصیل داروسازی در قبرس شمالی پنج سال طول می کشد. علاوه بر این، دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 به تحصیل خود ادامه دهند. دانش آموزانی که دوره داروسازی را با موفقیت پشت سر می گذارند باید امتیاز لازم را کسب کنند، زیرا فقط می توانند در آزمونی که توسط وزارت بهداشت قبرس در پایان دوره برگزار می شود شرکت کنند. فارغ التحصیلان داروسازی باید نمرات لازم را در دو آزمون وزارت بهداشت برای دریافت مجوز کسب کنند. لطفا توجه داشته باشید که این آزمایش چهار بار در سال توسط وزارت بهداشت قبرس شمالی انجام می شود.

• تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی هستند، باید یک دوره پیش‌پزشکی پیش دانشگاهی را بگذرانند و مهارت‌های دوره پیش‌پزشکی را کسب کنند. دوره های دندانپزشکی در قبرس در سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود. برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس، متقاضیان باید نمره زبان آیلتس 6 را داشته باشند، معمولاً شش سال طول می کشد تا در رشته دندانپزشکی در قبرس تحصیل کنید. معمولاً در مقطع کارشناسی اطلاعاتی در مورد بهداشت دهان و دندان دریافت می کنند، در مقطع کارشناسی ارشد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند و از طریق دوره های دکتری برای مطالعه کلیه رشته های دندانپزشکی وارد حوزه کاری می شوند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 10000 تا 15000 یورو، هزینه تحصیلات تکمیلی 15000 تا 22000 یورو، هزینه دوره های دکتری 27000 تا 30000 یورو می باشد.

• مطالعات پرستاری در قبرس شمالی

آموزش پرستاری معمولاً 3-4 سال طول می کشد. این به شما امکان می دهد با مدرک بالاتر از سطح کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید. از آنجایی که تحصیلات پرستاری در قبرس با تحصیل در این رشته در سایر کشورهای اتحادیه اروپا سازگاری کامل دارد، متقاضیانی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند بدون نیاز به معادل سازی در سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار و تحصیل خواهند شد. تحصیل پرستاری در قبرس به زبان انگلیسی است و متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 داشته باشند.

شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

تحصیل پزشکی در قبرس شمالی با دوره پیش پزشکی آغاز می شود. دوره های پیش پزشکی بسته به رشته ای که متقاضی می خواهد در دانشگاه تحصیل کند از 3 تا 9 ماه طول می کشد. پس از گذراندن این دوره ها و قبولی در آزمون ورودی پزشکی می توانید در قبرس ادامه تحصیل دهید. دوره پیش پزشکی یک دوره مقدماتی برای متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس شمالی است و دانشجویان را برای دوره های پیش نیاز در رشته پزشکی آماده می کند. رشته هایی که در آزمون پزشکی قبرس شمالی قبول می شوند شامل شیمی، فیزیک، زبان (برای متقاضیان بدون سطح و مهارت های زبانی مورد نیاز)، زیست شناسی و ریاضیات است. با گذراندن این دوره ها می توانید یک موسسه خصوصی یا دولتی را انتخاب کنید. البته موسسات دولتی در قبرس پیش نیازها را به زبان رسمی قبرس ارائه می دهند، در حالی که موسسات خصوصی دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که برای دانشجویان بین المللی ایده آل است. یکی از شرایط تحصیل پزشکی در قبرس و پذیرش در قبرس، معدل مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در قبرس است، متقاضیان باید حداقل معدل 14 یا بالاتر را داشته باشند. رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی جزو رشته های طولانی تر نسبت به سایر رشته ها هستند. اما تحصیل فیزیوتراپی در قبرس یا هر رشته دیگری نسبت به تحصیل در رشته پزشکی زمان کمتری می برد.