ترشی گل کلم یکی از ترشی های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با غذاهای مختلف تهیه می شود. این گل کلم شیرین به گل کلم ترشی معروف است اما این نام تنها گل کلم مورد استفاده در تهیه آن نیست. نام این ترشی عمدتاً به این دلیل است که خیار و گل کلم مواد اصلی تهیه این ترشی هستند. به مواد تشکیل دهنده این ترشی خوشمزه می توانیم به سلیقه خود موادی مانند هویج، سیب پی ای، فلفل تند و شیرین و غیره اضافه کنیم. یکی دیگر از دلایلی که باید در مورد این ترشی بدانیم این است که این ترشی در رنگ های مختلفی وجود دارد، رنگ های سفید و زرد محبوب ترین رنگ ها برای تهیه این ترشی هستند.

مواد لازم برای 1 شیشه کوچک

1 عدد گل کلم متوسط

500 گرم هویج

6 عدد فلفل سبز داغ

سیب خیس خورده 500 گرم

به اندازه کافی سرکه اضافه کنید

گلپر 1 قاشق چایخوری

تاراگون 4 منگا

کافی نمک

دستور تهیه ترشی گل کلم

گام اول

برای تهیه پوره سیب زمینی ابتدا کلم را خوب بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس گلچه های گل کلم را جدا کرده و اگر بزرگ بودند هر گلچه را با چاقو برش دهید و در ظرفی بریزید.

فاز دوم

هویج را هم با تمیز کننده تمیز کرده و می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس با چاقو روی میز آشپزخانه حلقه یا جواهرات می کنیم و به گل کلم اضافه می کنیم.

دستور تهیه ترشی گل کلم

گام اول

برای تهیه مخلوط گل کلم ترشی ابتدا گل کلم را کاملا بشویید و آب اضافی آن را در آبکش بریزید سپس گلچه های گل کلم را جدا کنید، اگر بزرگ بود هر گلچه را با چاقو از وسط نصف کنید و در ظرف بزرگی بریزید. .

مرحله دوم

هویج ها را با پوست گیر تمیز پوست بگیرید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس با چاقو حلقه ای یا نگینی برش دهید و به گل کلم اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس آن را ریز برش می دهیم و به کاسه اضافه می کنیم (می توانید از ترخون خشک شده استفاده کنید).

فاز را بشناسید

سپس با دستمال کاملا خشک می کنیم و کاملا خشک می کنیم و (ترشی ها کپک می زند) سپس مواد ترشی را کم کم داخل لیوان می ریزیم و فلفل سبز را روی مواد ترشی قرار می دهیم.

گام ششم

از بالای شیشه خالی حدود 3 سانتی متر فاصله می گذاریم و سرکه و کمی نمک را مخلوط می کنیم و روی مواد انتخاب شده می ریزیم تا سرکه کاملا روی قابلمه را بپوشاند و سپس درب شیشه را محکم می بندیم و در جای خنک نگهداری می کنیم. فضا. فضا

مرحله هفتم

بعد از 2 هفته ترشی سبزی آماده است و می توانید آن را میل کنید. اما اگر نمی خواهید دو هفته صبر کنید و می خواهید بلافاصله و یک روز ترشی گلم درست کنید، می توانید از روش کارخانه ای استفاده کنید و مواد ترشی را فرآوری کنید.

مرحله هشتم

به این ترتیب همه ادویه ها را برش زده و در قابلمه بریزید و سرکه و کمی نمک اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا نیم پز شوند سپس قابلمه را از روی آتش بردارید و ماهی را انتخاب کنید. او آماده خرج کردن است