یخچال چگونه کار می کند؟ در پایدار سرویس تهران قصد داریم به طور کامل نحوه عملکرد یخچال های NoFrost قدیمی و جدید را توضیح دهیم.

این مقاله را تا انتها بخوانید و سوالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید. این مقاله توسط تعمیرکاران و کارشناسان برتر خدمات تهیه و منتشر شده است.

یخچال چگونه کار می کند؟

با کاهش دمای غذا، سرعت تولید مثل و رشد باکتری ها کاهش می یابد و باعث می شود غذا در خانه ماندگاری بیشتری داشته باشد.

اگر یخچال اختراع نشده بود امروزه نمی توانیم غذای خود را به راحتی برای چند روز (در یخچال) یا حتی چند هفته نگهداری کنیم. (در فریزر)

یخچال چگونه دمای داخل کابین را خنک می کند؟ تبرید بسیار ساده است و زمانی اتفاق می افتد که گاز مبرد حالت خود را از حالت گازی به مایع و بالعکس در ما تغییر دهد.

یخچال چگونه سرما تولید می کند؟

در یخچال تغییر حالت گاز به مایع و مایع به گاز باعث خنک شدن آن می شود، اما چگونه می توان حالت گاز را از مایع به گاز و بالعکس تغییر داد؟

برای این کار به قطعات زیر نیاز دارید:

حالت یخچال

اواپراتور

خازن

لوله مو

البته یخچال دارای قطعات دیگری مانند برد الکترونیک، سنسور، ترموستات، تایمر، ترمودیسک، ترموفیوز و ... نیز می باشد که وظیفه کنترل را بر عهده دارند، خروجی سرما فقط توسط 4 قطعه فوق تولید می شود.
برای تعمیر یخچال با نمایندگی تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید.
بهره برداری از وسایل نقلیه یخچال دار

برای تغییر حالت گاز و ایجاد سرما در یخچال نیاز به تغییر و تغییر فشار گاز است، کمپرسور یا موتور یخچال فریزر گاز را می چرخاند و در مدار تبرید فشار ایجاد می کند.

برای اینکه بفهمیم یخچال چگونه کار می کند باید بدانیم که یکی از مهمترین قسمت های خنک کننده یخچال موتور است و تا زمانی که موتور یخچال کار نکند خنک نمی کنیم.

کندانسور یخچال چگونه کار می کند؟

وقتی موتور روشن می شود، فشار گاز افزایش می یابد زیرا فشار گاز افزایش می یابد و در دمای محیط به مایع تبدیل می شود.

با تقطیر گاز فشار آن افزایش می یابد و از کندانسور خارج می شود و به سمت لوله مویین حرکت می کند.

نحوه عملکرد لوله های مویرگی در فریزر

حال مبرد مایع با فشار زیاد به داخل لوله مویین حرکت می کند، در اینجا مایع پس از عبور از فیلتر خشک کن وارد لوله مویرگی می شود.

لوله مویرگی لوله ای با قطر بسیار کم و طول بسیار زیاد است.

اواپراتور یخچال و نحوه عملکرد آن در فریزر

زمان عبور از لوله مویین و تغییر حالت از مایع به گاز است و این تغییر حالت باعث خنک شدن آب می شود.

حال سرمای تولید شده در اواپراتور با تبادل گرما از جسم گرم به بدن سردتر ایجاد می شود، این گاز دوباره به کمپرسور منتقل می شود و این چرخه تکرار می شود تا بتوان دمای یخچال را تنظیم کرد.