ماشین ظرفشویی وسیله ای اتوماتیک است که ظروف کثیف را شسته و تمیز می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را روشن کنید، مواد شوینده اضافه کنید، چرخه شستشو را تنظیم کنید و دکمه شروع را فشار دهید.  تا انتها با سرویس بوش همراه باشید.

اما ماشین ظرفشویی اقدامات خاصی را نیز انجام می دهد، از جمله:

خودش آب اضافه می کند.

آب را با سرعت و فشار بالا از طریق یک آبنما برای تمیز کردن ظروف پاشش می کند.

✅ آب کثیف را تخلیه می کند.

✅ با پاشیدن آب بیشتر ظروف را بشویید.

✅ هوا را برای خشک کردن ظروف گرم می کند. البته اگر این قسمت را هنگام راه اندازی دستگاه خود انجام دهید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر عملکرد آن نظارت می کند تا همه چیز به خوبی اجرا شود. تایمر مدت زمان هر چرخه را تنظیم می کند. یک سنسور دمای هوا را برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و شکستن ظروف نشان می دهد، در حالی که سنسور دیگر می تواند تشخیص دهد که سطح آب به اندازه کافی برای شروع چرخه شستشو و تخلیه بالا است. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که میزان آلودگی آب چکه شده از ظرف را تشخیص می دهند و وقتی آب به اندازه کافی تمیز شد، ماشین ظرفشویی متوجه می شود که ظرف تمیز شده است.

شستن میوه:

اگر از صاحبان فروشگاه بپرسید به شما می گویند که همه ماشین های ظرفشویی میوه و سبزیجات را می شویند و یک سبد میوه دارند. بد نیست بدانید این سبد میوه به قول مغازه داران فقط طبقه اول ماشین ظرفشویی شماست! در واقع چیزی که ماشین ظرفشویی را از دیگر ماشین های ظرفشویی در شستشوی میوه ها متمایز می کند، قابلیت کارکرد آن با آب سرد است. این بدان معناست که ماشین ظرفشویی دارای برنامه ای است که به شما امکان می دهد میوه ها را با آب سرد بشویید تا پوسته پوسته نشود.
برای تعمیر ظرفشویی بوش در تهران کلیک کنید.
انواع ماشین ظرفشویی:

به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد:

ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده

✅ماشین ظرفشویی توکار را می توان به صورت دائمی در زیر سینک، بین کابینت یا زیر کابینت نصب کرد (به شرطی که جای کابینت ها را تغییر ندهید).

ماشین ظرفشویی رومیزی معمولا روی کابینت یا کنار سینک آشپزخانه قرار می گیرد و به راحتی قابل جابجایی است. حتی یک ماشین ظرفشویی رومیزی را می توان در انبار نگهداری کرد و در صورت نیاز برای شستن ظروف در آشپزخانه نصب کرد. ماشین ظرفشویی برای ورود آب به داخل ماشین نیاز به یک شیر آب دارد و همچنین باید یک لوله تخلیه در فاضلاب قرار گیرد.

ماشین ظرفشویی با کنترل کننده حساس و لمسی:

اخیراً در طراحی ماشین ظرفشویی سعی شده خلاقیت ظاهری، کارایی، اصول بهداشتی و بهبود مصرف انرژی در نظر گرفته شود. انواع مختلفی از ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد که از نظر عملکرد و طراحی بسیار متفاوت هستند. ماشین ظرفشویی های سنسور و کنترل لمسی نوع جدیدی از ماشین ظرفشویی هستند که در رنگ ها و طرح های مختلف درب موجود می باشند.

در دسترس بودن سنسورها:

قابلیت جدیدی که در شستن ظروف استفاده می شود سنسورها هستند. نقش سنسور افزایش بهره وری انرژی با تنظیم میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی به میزان ظروف کثیف است.

کاهش صدا:

یک ویژگی جالب صرفه جویی در مصرف انرژی، قابلیت تاخیر در شروع شستشو در برخی مدل ها است که به ماشین لباسشویی اجازه می دهد زمانی که مصرف انرژی کم است روشن شود. این ویژگی باعث کاهش صدا در آشپزخانه نیز می شود.

ویژگی ها:

ویژگی هایی مانند قفسه های قابل تنظیم، قفسه های بالایی متحرک و وجود سوراخ های دندانی باعث افزایش قدرت ماشین ظرفشویی می شود. علاوه بر این، مدل سه کشو از مدل قدیمی دو کشو بلندتر است. این قفسه کوتاه برای لیوان ها یا سایر ظروف کوچکتر عالی است. برخی از مدل ها طراحی خوبی برای سبد برش دارند که برای استفاده بهتر از فضا می توان آن را به دو یا سه قسمت تقسیم کرد.

ویژگی های اضافی:

ویژگی های جانبی خودرو متفاوت است و هر شرکتی ویژگی های متفاوتی را برای قابل قبول بودن محصول قرار داده است. برخی از این امکانات عبارتند از:

در برخی از خودروها تکیه گاه سبد پلاک متحرک است اما می توانید ترتیب قرار گرفتن این پلاک ها را بر روی خودرو به دلخواه تغییر دهید.

✅ برخی از ماشین های ظرفشویی دارای سیستم خاصی به نام پولیش هستند. به این صورت که در مرحله آخر آبکشی، مواد شوینده روی ظروف پاشیده می شود که به لطف آن شستشو کامل شده و ظروف براق می شوند. این

علاوه بر این، این واقعیت که ظروف واقعی هستند، این سیستم به آنها اجازه می دهد تا به سرعت خشک شوند.

✅ برخی از ماشین های ظرفشویی از ریل های جدیدی برای افزایش استحکام و ایمنی سبد استفاده می کنند که با استفاده از آن می توان سبد را به راحتی و بدون هیچ مشکلی - حتی در حالت پر شدن کامل - خارج کرد. به این

از آنجایی که ریل پایینی عمیق‌تر است، این عمق پایداری کامل سبد را تضمین می‌کند و دشواری برداشتن آن را از بین می‌برد.

✅ علاوه بر گزینه های شستشوی فوق العاده داغ، برخی از ساعت ها شستشوی اضافی را نیز برای کاربران مراقب ارائه می دهند.

برخی از ماشین های ظرفشویی مجهز به سیستم تایمر تاخیر هستند. برخی از ماشین های ظرفشویی به سیستم تبادل حرارت نیز مجهز هستند.