پروتئین ها نقش مهمی در عملکرد روزانه بدن دارند و برای رشد ماهیچه ها، التیام جراحات بدن، تولید مثل و حفظ عملکرد صحیح سیستم ایمنی مهم هستند. بدن شما از پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت استفاده می کند و آن را به یک درشت مغذی ضروری برای رشد عضلات تبدیل می کند. اما رشد عضلات تنها مزیت مصرف پروتئین نیست، این درشت مغذی عملکرد مغز را بهبود می بخشد، خستگی را کاهش می دهد و با کاهش سطح هورمون گرسنگی به کاهش وزن کمک می کند. پروتئین ها به اسیدهای آمینه (معروف به اجزای پروتئین) تجزیه می شوند که برای سنتز هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی مهم هستند.

پودر پروتئین، تخم مرغ، لبنیات، برنج، سویا یا مکمل های مشتق شده از همه اینها. این محصول به شکل پودر است که می تواند در معده مخلوط شود یا روی غذا بپاشید تا جذب پروتئین را افزایش دهد. برای خرید مکمل بدنسازی کلیک کنید.

پودرهای پروتئینی نیز یک انتخاب محبوب برای گیاهخوارانی است که از منابع سنتی پروتئین مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ استفاده نمی کنند. اگر در حال نقاهت پس از آسیب هستید، پودر پروتئین می تواند به بهبودی شما کمک کند و اغلب توسط ورزشکاران آسیب دیده برای کمک به بهبود سریعتر آنها استفاده می شود.

نوجوانان می توانند از پودر پروتئین به عنوان مکمل برای فعالیت های ورزشی خود یا به طور کلی برای افزایش سطح پروتئین استفاده کنند، زیرا بدن آنها معمولاً پروتئین بیشتری نسبت به بزرگسالان مصرف می کند.

هر کسی می‌تواند از پودر پروتئین برای تکمیل رژیم غذایی خود و رسیدن به اهداف سلامتی و تناسب اندام خود استفاده کند. پودر پروتئین اغلب به عنوان شیک استفاده می شود، اما می توانید آن را هر طور که دوست دارید مصرف کنید. پودرهای پروتئین اغلب توسط مردان و زنان، ورزشکاران مبتدی، ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان برای افزایش مصرف پروتئین برای دستیابی به برنامه های تمرینی و عضله سازی شدید استفاده می شود.

این راهنما توصیه های عملی در مورد جنبه های مختلف مکمل های پروتئینی، از جمله مزایای مصرف مکمل های پروتئینی، زمان و نحوه مصرف آنها و اشکال مختلف این نوع مکمل ها را ارائه می دهد.

پروتئین چیست و چرا برای بدن ما مهم است؟

پروتئین اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن یکی از سه ماده مغذی است که بدن برای تولید انرژی و عضله سازی استفاده می کند. این سه ماده مغذی شامل پروتئین، چربی و کربوهیدرات است.

از نظر علمی پروتئین مجموعه ای از اسیدهای آمینه است که به یکدیگر متصل شده و یک زنجیره را تشکیل می دهند. پیوندی که این اسیدهای آمینه را در کنار هم نگه می دارد پیوند پپتیدی نامیده می شود. اسیدهای آمینه منبع اصلی نیتروژن در بدن هستند. تعادل مثبت نیتروژن برای رشد و ریکاوری مناسب عضلات ضروری است.

علاوه بر عضله سازی، پروتئین در شرایط زیر نیز مهم است:

برای حفظ سطح pH متعادل در خون.

برای حفظ بافت عضلانی در هنگام کاهش وزن یا برش عضله.

به عنوان یک منبع انرژی زمانی که کربوهیدرات در دسترس نیست.

ایجاد و حفظ سطوح مناسب هورمون ها.

انجام واکنش های شیمیایی لازم در بدن.

برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی.

برای توزیع مناسب و تعادل بین سطح مایعات بدن.

پروتئین و رشد عضلات

افزایش مصرف پروتئین روزانه در حین انجام یک برنامه تمرین مقاومتی به ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک می کند. به طور کلی بدن انسان همیشه در «کمبود پروتئین» قرار دارد. بافت عضلانی به طور مداوم در حال ترمیم و جایگزینی است. برای افزایش سرعت پردازش، باید پروتئین مصرف کنید.

اگر پروتئین کمتری نسبت به نیاز بدن خود مصرف کنید، بدن شما بیش از حد واکنش نشان می دهد. در واقع، بدن شما مواد خام زیادی در ذخیره دارد و ماهیچه های زیادی که نیاز به ترمیم دارند. در این سناریو، بدن شما ماهیچه ها را برای تامین پروتئین تجزیه می کند. علاوه بر این، سایر عملکردهای مهم بدن مانند تنظیم سطح هورمون ها و متعادل کردن pH خون نیز مختل می شوند.

هنگامی که در یک برنامه وزنی شدید شرکت می کنید، بافت عضلانی بیش از حد معمول به ریکاوری نیاز دارد. به همین دلیل وزنه برداران و بدنسازان به پروتئین بیشتری نیاز دارند. رشد عضلانی بیش از حفظ عضله به تعادل مثبت نیتروژن نیاز دارد.

تامین مکرر پروتئین جریان ثابتی از اسیدهای آمینه را برای بدن شما فراهم می کند و به حفظ تعادل نیتروژن مناسب کمک می کند.

میزان پروتئین و چربی بدن را کاهش دهید

محصولات پروتئینی به شدت گرما زا هستند. به زبان ساده، برای هضم پروتئین به انرژی بیشتری نیاز دارید. برای هضم غذاهای پروتئینی، بدن انسان باید 30 درصد بیشتر از هضم و پردازش کربوهیدرات ها و چربی ها کار کند. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا متابولیسم شما را افزایش می دهد و به کاهش چربی کمک می کند.

پروتئین و ریکاوری عضلات

پروتئین نقش مهمی در ریکاوری و ترمیم و رشد عضلات دارد. وقتی تمرین می کنید، دو اتفاق می افتد:

1- کاهش گلیکوژن در عضلات شما.

2- عضلات شما آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارند.

جریان ثابت دریافت پروتئین تعادل مثبت نیتروژن را تضمین می کند. تعادل مثبت نیتروژن به بدن شما اجازه می دهد تا در "حالت ترمیم عضلات" بماند. هرچه عضلات شما سریعتر ریکاوری شوند، سریعتر ریکاوری می کنید. برعکس، کمبود غذای پروتئینی در بدن شما تعادل نیتروژن منفی ایجاد می کند. در این مورد، روند بهبودی طولانی است.

این یک مکمل بسیار مهم برای ورزشکارانی است که تمرینات شدید انجام می دهند یا برای ورزشکارانی که می خواهند سطح چربی بدن خود را کاهش دهند.