لودسل را می توان نوعی حسگر الکترونیکی معرفی کرد که برای اندازه گیری وزن و نیرو استفاده می شود. این سنسورها انواع مختلفی از جمله کشش، خمش، تراکم و پیچش دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود مدل مورد نظر را انتخاب کنید. برای پاسخ به سوال «لودسل چیست؟»، با عملکرد، انواع، کاربردها و بهترین برندهای سازنده آن آشنا شوید، در این مقاله با الکتنو همراه باشید.
استرین گیج چیست؟

یک حسگر الکترونیکی به نام لودسل برای اندازه گیری وزن و نیرو وجود دارد. این سنسورها می توانند وزن و نیرو را با دقت و واحدهای مختلف کنترل و اندازه گیری کنند. توصیه می کنیم اگر قصد خرید لودسل را دارید با انواع و کاربردهای آن آشنا شوید تا بتوانید نوع مناسب خود را خریداری کنید.

یاتاقان برای چه استفاده می شود؟

امروزه لودسل ها کاربردهای صنعتی فراوانی دارند و در صنایع مختلفی مانند نساجی کاربرد دارند. امروزه در تمامی ترازوها و ترازوهای الکترونیکی از لودسل با ظرفیت های مختلف استفاده می شود. لودسل ها همچنین در بسیاری از سیستم های خودکار از جمله سیستم های توزین مواد غذایی در کارخانه های مواد غذایی، کارخانه های آسفالت و کارخانه های شیمیایی استفاده می شوند.

برترین برند تولید کننده سلول های باری

بسیاری از برندهای داخلی و خارجی در حال حاضر انواع لودسل ها از جمله Zemik، Celltech، HBM و Revere را تولید می کنند. هر کدام از این برندها در حال حاضر انواع لودسل ها را با کیفیت ها و طرح های متفاوت تولید و به فروش می رسانند.

یک لودسل چقدر دقیق است؟

در طراحی لودسل از عبارت دقت لودسل استفاده می شود. دقت یک لودسل به توانایی آن در تفکیک انرژی در رابطه با انرژی کل و حدود خطای آن اشاره دارد. نوع آلیاژ هسته و طراحی لودسل می تواند بر دقت آن تأثیر زیادی بگذارد. هرچه بار بهتر باشد، لودسل دقیق تر خواهد بود.

لودسل های رایج در بازار کدامند؟

در حال حاضر انواع مختلفی از لودسل ها در بازار وجود دارد که از آن جمله می توان به تک پایه، خمشی، باسکولی، دوبل خمشی، کششی، کششی و فشاری اشاره کرد و لودسل ها نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه به شناسایی این لودسل ها می پردازیم.

سلول های پایه منفرد

یکی از انواع لودسل لودسل تک پایه است همانطور که از نامش پیداست، این لودسل پایه ای است و اغلب در ترازوهای فروشگاهی، ترازوهای حمل و نقل و انواع ترازوهای بسته بندی و پرکن استفاده می شود. اگر تصمیم به استفاده از لودسل در چنین صنایع و زمینه هایی دارید، سنسورهای تک پایه بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

لودسل های خمشی

اگر عبارت "لودسل" را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که نوعی از این سنسور در بازار وجود دارد که "لودسل خمشی" نامیده می شود. این لودسل که در انگلیسی به آن تیر برشی می گویند در ترازوهای پلت فرم، گاوصندوق، ترازو و سنگ شکن ها کاربرد زیادی دارد. برای عملکرد بهتر، بهتر است چندین بار از این سلول های سنگین استفاده کنید.

لودسل های خمشی دو طرفه

نوع دیگری از کرنش سنج در بازار وجود دارد که به آن کرنش سنج مضاعف می گویند. این لودسل معمولاً در مخازن توزین، سیلوهای توزین و ترازو استفاده می شود. به عبارت دیگر این سنسور جزو دسته لودسل های صنعتی است که وزن زیادی را تحمل می کند. اگر قصد خرید لودسل برای مصارف صنعتی را دارید، نوع دوبل خمشی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

سنسورهای کشش و فشار چیست؟

"لودسل چیست؟" با جستجوی عبارت شما تحت بارهای کششی و فشاری قرار می گیرید. این لودسل ها معمولا در ترازوهای آویزان استفاده می شوند. البته در سیستم های کششی از جمله انواع تبدیل مانند گیربکس های مکانیکی و نیمه الکترونیکی نیز قابل استفاده هستند. مدل S رایج ترین نوع لودسل کششی و فشاری است که در فروشگاه های معتبر موجود می باشد. لازم به ذکر است که معمولا از این سنسور در سیستم هایی با فشار طبیعی استفاده نمی شود و توصیه می کنیم سراغ لودسل های فشاری بروید.

لودسل ها جزء مهم بسیاری از ماشین های مدرن هستند که به تکمیل توزین دیجیتال دقیق کمک می کنند. 
برای واردات قطعات یدکی کارخانجات با ما تماس بگیرید.
سلول های سنگین

نوع دیگری از لودسل موجود در بازار، لودسل فشاری است. این لودسل به سه نوع تقسیم می شود که با توجه به نیاز خود باید مدل مناسبی را خریداری کنید. یکی از انواع مخازن تحت فشار، مخزن فشار بشکه ای یا لوله ای است که در سیستم های دسته ای، مخازن توزیع، کامیون های ریلی و سایر سیستم های توزین سنگین استفاده می شود.

لودسل مینیاتوری Low Profile یکی از دیگر دستگاه های حسگر است. این فلزات معمولاً برای اندازه گیری مواد سخت و نرم استفاده می شوند. همچنین اگر فضای محدودی برای نگهداری سلول بار دارید، این مدل ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. آخرین نوع سنسور فشار سنسور فشار است که مانند سنسور عمل می کند و برای اندازه گیری دقیق نیازی به تهیه تعداد زیادی سنسور ندارید.

باسکولی لودسل چیست؟

اگر عبارت "چه نوع لودسل؟" جستجو کنید، متوجه خواهید شد که نوع دیگری از سنسور در بازار به نام Bascoli Loadscale وجود دارد. این سنسورها از نوع فشار ستونی هستند و معمولاً در اندازه گیری مخازن، سیلوها و ترازوها استفاده می شوند. اگر برای چنین مواردی به سنسورهای وزن و نیرو نیز نیاز دارید، لودسل های باسکولی از یک برند معروف به راحتی می تواند نیاز شما را برطرف کند.